Ministr se na okraj společného programu sešel i s ukrajinským ministrem infrastruktury Oleksandrem Kubrakovem, se kterým řešil možnosti lepšího dopravního propojení Ukrajiny a zemí Evropské unie.
„Evropská unie čelí tváří tvář ruské invazi na Ukrajinu novým výzvám i v oblasti dopravy. Právě o tom, jak posílit udržitelnost a odolnost evropských dopravních toků jsem dnes jednal s experty z celé Evropy ve francouzském Lyonu. Velmi důležitou roli v tomto úkolu bude mít nadcházející české předsednictví, protože jedním z našich hlavních úkolů bude úprava dosud platného rozsahu systému rychlých spojení TEN-T. Jednalo se také o poslední velkou dopravní akci před naším předsednictvím, které začíná už v pátek 1. července,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
S ukrajinským ministrem infrastruktury Oleksandrem Kubrakovem jednal ministr Kupka hlavně o současné situaci vyvolané ruskou agresí. Oba ministři se shodli, že na podporu ukrajinské ekonomiky je nyní potřeba co nejrychleji zajistit přepravu zboží, především zemědělských plodin, mezi Ukrajinou a zeměmi Evropské unie. Proto by měly vzniknout takzvané pruhy solidarity („Solidarity Lanes“) mezi Ukrajinou a unií, které by usnadnily vývoz hlavně zemědělských produktů z Ukrajiny. Tam, kde to bude možné, pak musí dojít k přechodu z námořní a částečně železniční dopravy na dopravu silniční.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Ukrajina (válka na Ukrajině)
Zprávy z bojiště jsou v reálném čase těžko ověřitelné, ať již pocházejí z jakékoliv strany konfliktu. Obě válčící strany z pochopitelných důvodů mohou vypouštět zcela, nebo částečně nepravdivé (zavádějící) informace.
Redakční obsah PL pojednávající o tomto konfliktu naleznete na této stránce.
autor: PV