Česko stejně jako Německo nepodpoří schválení omezení spalovacích motorů po roce 2035, pokud nebude jasná a závazná výjimka pro využití syntetických paliv. Jedná se o podmínku, kterou v rámci předsednictví prosadila Česká republika a přislíbila Evropská komise.
„Shodli jsme se také na tom, že současná podoba normy EURO 7 není přijatelná a musí se změnit. V současné podobě by zhoršila dostupnost malých vozidel, ohrozila automobilový průmysl i pracovní příležitosti. Dohodli jsme se na vytvoření širší koalice a v polovině března se chceme s dalšími ministry potkat v Bruselu a představit Evropské komisi naše požadavky,“ řekl po jednání ministr dopravy Martin Kupka.
„Česká a německá ekonomika jsou úzce propojené, a to hlavně v oblasti automobilového průmyslu. Proto pokládám za žádoucí, abychom v jednáních o budoucích parametrech evropského automobilového trhu postupovali co možná nejvíce jednotně,“ dodal ministr Kupka. Definitivní rozhodnutí o přijetí návrhu, který by znemožnil prodej nových aut se spalovacím motorem po roce 2035, bylo dnes odloženo. „Dnešní rozhodnutí dává prostor pro další jednání. Věřím, že nakonec zvítězí cesta podpory inovací a auta se spalovacím motorem na syntetická paliva se budou moci prodávat i po roce 2035,“ uvedl Kupka.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV