Kvalitní dopravní infrastruktura je podmínkou dalšího rozvoje České republiky. Nezůstáváme jen u slov. Stavíme aktuálně více než 200 km nových dálnic. To je vůbec nejvíc v historii ČR. Zakousli jsme se také do klíčových projektů na železnici a připravujeme vysokorychlostní tratě. Navíc jsme připravili strategický výhled jednotlivých investic, které povedou k tomu, aby do deseti let měla naše země dostavěnou síť dálnic, ale také moderní železnice. Právě o desetiletém plánu rozvoje české dopravní infrastruktury a financování hlavních projektů jsem hovořil na letošní konferenci Dopravní infrastruktura v Litomyšli.
Místo konání akce je více než symbolické, kolem Litomyšle totiž povede klíčová dálnice D35, která uleví přetížené D1 a městům a obcím, které dnes zatěžuje intenzivní provoz po silnici I/35. Už letos v dubnu jsme v této oblasti zahájili stavbu úseku mezi Džbánovem a Litomyšlí, jehož trasa končí severovýchodně od obce Řídký, kde se napojí další připravovaný dálniční úsek Litomyšl - Janov. Do konce roku bude ve výstavbě na 64 kilometrů tohoto klíčového dopravního tahu, důležité dopravní stavby ale budujeme napříč celou republikou.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV