Ministr Kupka: Transformace ŘSD z příspěvkové organizace na budoucí státní podnik

03.05.2023 19:14 | Zprávy

Projev na 63. schůzi Poslanecké sněmovny dne 3. května 2023 k vládnímu návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích.

Ministr Kupka: Transformace ŘSD z příspěvkové organizace na budoucí státní podnik
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Martin Kupka

Vážená paní předsedající, vážené kolegyně, vážení kolegové, návrh změny zákona o pozemních komunikacích má jeden zásadní cíl a to zajistit transformaci Ředitelství silnic a dálnic jako stávající příspěvkové organizace na budoucí státní podnik. Jde o proces, který se připravoval řadu let. Základní smysl té transformace spočívá především v tom, aby se podařilo vyjasnit vztah mezi státem a Ředitelstvím silnic a dálnic v té míře, že také bude jasné v každém konkrétním kroku, za co stát, Ředitelství silnic a dálnic, platí, jaký má být standard pravidelné údržby komunikací, silnic první třídy a dálnic, a to v době letní údržby i v domě zimní údržby. To je jeden ze základních klíčových cílů celé té transformace.

Zároveň umožní, aby Ředitelství silnic a dálnic dokázalo lépe konkurovat na trhu práce komerčním subjektům, projekčním kancelářím a podobně, protože stát nutně potřebuje pro výkon svých investičních aktivit na poli dopravní infrastruktury špičkové odborníky. Současná právní forma příspěvkové organizace v tomto smyslu má bohužel významné limity a v situaci, kdy nemáme dostatek techniků, kdy nemáme dostatek projektantů, tak se ocitáme často ve velmi svízelné situaci, jak si s tím nedostatkem kvalitních profesních inženýrů poradit. V tomto směru by zároveň měla tedy transformace přinést jednodušší podmínky pro získání nových lidí.

Další klíčová věc, která je spojená s tou transformací, je pochopitelně také to, co jsem zmiňoval na začátku, vyjasnění vztahů v rámci objednávání služby ze strany státu vůči Ředitelství silnic a dálnic. Nijak se tím ale nemá změnit to, jakým způsobem Ředitelství silnic a dálnic obstarává veřejné zakázky, jakým způsobem soutěží a zásadním způsobem se jistě ani nezmění počet těch věcí, které Ředitelství silnic a dálnic pořizuje formou outsourcingu. Nicméně v těch základních úkolech, v kontrole a v přípravě jednotlivých staveb potřebuje co nejlepší podmínky.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Radek Rozvoral byl položen dotaz

Je pravda, že jste pro progresivní zdanění?

A jestli ano, jak pak můžete hovořit o spravedlivém sociálním systému? Co je spravedlivého na tom, že má doplácet více jen proto, že je schopný? Navíc nemyslíte, že ti nejbohatší pomáhají často sami - někdy teda zcela zištně kvůli vlastnímu PR, ale proč by měl stát penalizovat ty, co jsou úspěšní?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Senátorka Zwyrtek Hamplová: Střední třída je v trvalé depresi a je to dominový efekt

8:19 Senátorka Zwyrtek Hamplová: Střední třída je v trvalé depresi a je to dominový efekt

Reakce na svém veřejném facebookovém profilu na radu poradce premiéra Fialy najít si další práci a i…