V následujících měsících tak už budou moci občané v Londýně a v Sydney hradit např. nové cestovní doklady nebo vízové poplatky pomocí svých platebních karet. Tato možnost by se v průběhu roku 2020 měla rozšířit až na čtyři desítky ambasád a konzulátů.
„S nadsázkou říkáme, že to je malý krok pro lidstvo, ale velký krok pro MZV. Může se to zdát v roce 2020 jako samozřejmost, ale při využívání platebních terminálů na našich ambasádách je třeba si uvědomit, že co stát, to jiné zákony a také jiné technické požadavky. S tím vším jsme se museli popasovat a já jsem rád, že jsme to nakonec zvládli. Jsme tak v procesu digitalizace státní správy zase o krok dál,“ komentoval přípravy, které trvaly několik měsíců, ministr zahraničí Tomáš Petříček.
Projekt bude v tuto chvíli sloužit mj. ke sběru dat, podle kterého MZV v budoucnu nastaví rozšíření sítě bezhotovostních plateb na další úřady. „Ne všude se tato možnost vyplatí. Máme úřady, kde se množství plateb pohybuje za celý rok pouze v několika málo desítkách. Nicméně už teď víme o zájmu především těch nejvytíženějších úřadů. Mezi ty patří právě na příklad velvyslanectví v Londýně,“ doplnil ředitel konzulárního odboru Pavel Pitel.
První platba v Londýně byla zaevidována koncem minulého týdne, placeno bylo tímto způsobem osvědčení o státním občanství, náhradní cestovní doklad a ověření překladu. Dnes se zdařila také první platba v Sydney, kde dotyčný hradil poplatek za ověření podpisu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV