Českým občanům, kteří se v zahraničí dostanou do potíží, poskytuje Ministerstvo zahraničí pomoc skrze síť svých zastupitelských úřadů – ambasád či konzulátů. Na této skutečnosti se nic nemění. Stovky dotazů a podnětů na vylepšování našich služeb pro občany jsou ale v tuto chvíli roztříštěny na různé mailové adresy či ve schránkách na sociálních sítích. Abychom na ně mohli zodpovědně odpovídat a přebírat podněty, je třeba je soustředit na jedno místo, které budou mít na starosti přímo odborníci z konzulárního odboru. Od 1. srpna proto spouštíme KONZULÁRNÍHO OMBUDSMANA.
„Nově jsme se rozhodli rozšířit pomoc poskytovanou občanům o tzv. konzulárního ombudsmana. Na speciální telefonní lince či emailové adrese budeme reagovat na podněty občanů, kde máme nedostatky a jak naši pomoc ještě vylepšit,“ představil novinku ministr Tomáš Petříček. „Lidé píší podněty na sociální sítě ministerstva, stovky dotazů dostávám různými cestami i já osobně. Rádi pomůžeme v maximální míře, ale dotazy i podněty se musí dostat do ruky přímo odborníkům. A ti nesedí u sociálních sítí, budou dostupní skrze tyto kontakty,“ dodal.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV