Stavba dálnice D48 Rybí – MÚK Rychaltice řeší rekonstrukci stávající silnice I/48, která byla vybudována jako směrově nedělený čtyřpruh, na komunikaci směrově rozdělenou. Ze silnice I. třídy se tak stane dálnice o délce 11,5 kilometru. Po dokončení stavby bude v provozu ucelený úsek Rybí – Frýdek-Místek.
„Z dopravního hlediska má dálnice D48 význam jako dálková komunikace mezinárodního významu ve vazbě na hraniční přechod Chotěbuz. Podstatná je ale pro celý region také jako vnitrostátní dálková komunikace. Průjezd jižní částí Moravskoslezského kraje bude rychlejší a bezpečnější,“ řekl ministr Dan Ťok.
Dálnice D48 tvoří v rámci Moravskoslezského kraje důležitou dopravní tepnu orientovanou západo-východním směrem. V širších souvislostech se jedná o komunikaci, která spojuje jižní část Moravskoslezského kraje se střední Moravou na jedné straně, a na druhé straně s Polskem. Dálnice D48 je součástí mezinárodní silnice E462 Brno – Český Těšín – Krakov.
„Potřeba přestavby silnice I/48 na dálnici je nezbytná z důvodu zvýšení bezpečnosti, komfortu jízdy a snížení času dojezdu. V současnosti se jedná o jeden z nejnebezpečnějších úseků silnic I. tříd, kde byla řada tragických nehod. Při přestavbě úseku bude mimo jiné doplněn střední dělící pruh, budou osazeny svodidla vyšší zádržné úrovně, dojde k úpravě povrchů a vodorovného dopravního značení. Ze silnice I/48 se tak stane plnohodnotný dálniční úsek“, okomentoval zahájení výstavby generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV