„Jsem rád, že se nám podařilo úspěšně vybrat dodavatele studie proveditelnosti. Plníme tak programové prohlášení vlády. Studie ukáže, jaké by stavba z odborného hlediska měla přínosy a náklady. Pokud studie proveditelnosti pro některou z variant vyjde, mohou se dělat další kroky,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok.
Úkolem zhotovitele bude ve studii proveditelnosti posoudit jednotlivé varianty provedení celé stavby. Zhotovitel vytvoří mapové dílo všech posuzovaných alternativ. Studie proveditelnosti bude vycházet z práce s multimodálním dopravním modelem České republiky s přesahem do sousedních států a klíčových námořních přístavů.
Posuzování jednotlivých variant koncepce koridoru D-O-L bude probíhat tzv. metodou CBA, Cost-Benefit Analysis, tedy analýzou nákladů a přínosů. Tato metoda hodnotí investiční a provozní náročnost realizace celého projektu v porovnání s územními, hospodářskými, technickými, environmentálními a sociálními přínosy. V rámci této analýzy budou rovněž zhodnocena také možná rizika celého projektu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV