Praha se postupně stává leteckým uzlem pro spojení mezi Čínou a střední a východní Evropou. Potvrdilo to i jednání mezi ministrem dopravy Danem Ťokem s předsedou čínského úřadu civilního letectví Feng Čeng-linem. Schůzky se zúčastnil i český prezident Miloš Zeman, který je na návštěvě Číny.
„Je zájem z naší i Čínské strany udělat z Prahy letecký uzel propojující čínské společnosti se střední a východní Evropou, proto také byla udělena čínským úřadem pro civilní letectví už čtvrtá licence na přímou linku z města Šanghaje s přestupem ve městě Si-an,“ řekl po jednání ministr dopravy Dan Ťok. První let by se mohl uskutečnit nejdřív za půl roku.
V současné dobé provozují letečtí dopravci mezi Českem a Čínou již tři pravidelná přímá letecká spojení, a to mezi městy Peking, Šanghaj a Čcheng-tu. Cestující mají v Praze dále možnost využít návazné lety do řady evropských destinací, stejně tak cestující z Prahy opačný směrem mají možnost využít návazné lety z čínských měst do dalších míst v Číně, Asii či Austrálii.
Češi školí nové čínské piloty
Mezi další témata schůzek se zástupci čínského leteckého úřadu CAAC byla spolupráce při výcviku pilotů a řídících letového provozu nebo vstup českých výrobců sportovních letadel na čínský trh.
„Nabízíme kapacity pro výcvik řídících letového provozu, pilotů a leteckého personálu prostřednictvím státního podniku Řízení letového provozu ČR, navíc letecká škola F-Air v Benešově získala v říjnu 2016 čínské oprávnění výcviku pilotů Sichuan Airlines, který začal v únoru 2017 teoretickou výukou na univerzitě v Nan-ťingu, v provincii Ťiang-su a v polovině dubna nastoupila první skupina 14 budoucích pilotů,“ dodává ministr dopravy Ťok.
Další skupina 35 čínských studentů dále nastoupila do intenzivního kurzu anglického jazyka na Fakultě dopravní ČVUT v Praze a od září 2017 zahájí studium oboru profesionální pilot. V roce 2019 (po dvou letech studia) pak nastoupí k praktickému výcviku v F-Air do kurzu průkazu dopravního pilota ATPL.
S předsedou čínského úřadu civilního letectví česká delegace jednala i o certifikaci českého letounu L-410. Podle čínské strany další vývoj záleží na podpisu smlouvy o bezpečnosti v civilním letectví mezi Čínou a Evropskou unií. Podle předsedy čínského úřadu civilního letectví by tato dohoda měla být uzavřena do konce roku, následně bude moct začít certifikace stroje na čínský trh.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV