Dálnice D7 je náhradou za stávající silnici I/7, která již nevyhovovala současnému provozu. Nacházely se zde nepřehledné horizonty a nedostačující bylo také šířkové uspořádání. Tento téměř čtyřkilometrový úsek dálnice výrazně zvýší bezpečnost. Na staré a dopravně přetížené silnici bylo zejména v dopravních špičkách velmi nebezpečné předjíždět a docházelo zde k mnoha nehodám.
„Nový úsek dálnice D7 přinese zkvalitnění dopravy v podobě zvýšení bezpečnosti provozu, zrychlení dopravy a odstranění nebezpečných situací vinou riskantního předjíždění v hustém provozu. Pro obyvatele přilehlých obcí její význam spočívá v oddělení místní a dálkové dopravy. Současně se jedná o mezník ve výstavbě. Otevřením tohoto nového úseku jsme právě dostavěli více než polovinu dálnice D7. Téměř 40 kilometrů dálnice a 3 kilometry čtyřpruhové silnice I/7 z celkem 79 plánovaných kilometrů tedy již slouží řidičům,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.
Stavba dálnice D7 Postoloprty – MÚK Bitozeves je jednou ze souboru staveb D7 v Ústeckém kraji, která tvoří dálniční spojení Prahy se severními Čechami a dále se Saskem. Dálnice je důležitou spojnicí Prahy se severočeskou uhelnou pánví a tamním průmyslem. „Zprovozněním tohoto úseku výstavba dálnice D7 v žádném případě nekončí. V současné době probíhá intenzivní příprava všech zbylých úseků dálnice. Již v příštím roce chceme zahájit realizaci úseku Panenský Týnec a u úseků Louny a Chlumčany zahájíme v příštím roce výběrové řízení na zhotovitele stavby“, přiblížil postup dostavby dálnice D7 generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV