Děkuji, paní předsedkyně, děkuji panu poslanci Růžičkovi za jeho interpelaci.
Začnu nejprve vyvrácením té informace, že jsme postupovali stejně podle stejného paragrafu jako pan bývalý ministr Metnar. I on tady kýve, že nic takového není pravda. Ten paragraf byla kombinace § 191 odst. 2 vláda - vláda a § 29s Ochrana podstatných bezpečnostních zájmů. Jednalo se o dvoustrannou smlouvu a ta dvoustranná smlouva je čistě vláda - vláda a trojstranná smlouva je kombinací.
Ověření ceny. Vydržte, tam jsem vám odpovídala už v té interpelaci, je to třicítka. Bude přiměřenost ceny plnění přezkoumána znaleckým posudkem? Pokud ano, kdo ji bude zpracovávat? Takže já to tady přečtu. Vzhledem ke skutečnosti, že veřejná zakázka je realizována zadáním jednomu předem vybranému dodavateli, bylo nezbytné před podpisem smlouvy provést posouzení ceny v souladu s ustanovením § 12 odst. 4 a 5 zákona č. 219/2000 Sb., O majetku České republiky a jejím vystupováním v právních vztazích, v platném znění. Z uvedeného důvodu byla dne 26. října 2022 vyhlášena veřejná zakázka malého rozsahu na služby s názvem Znalecký posudek ke stanovení obvyklé ceny pro zakázku pásové bojové vozidlo pěchoty a jeho modifikace, nákup, zadávaná v tak zvané otevřené výzvě mimo režim zákona 134/2016 Sb., O zadávání veřejných zakázek, v platném znění. Zadavatel předmětné výběrové řízení na veřejnou zakázku svým rozhodnutím zrušil dne 15. listopadu 2022, neboť ve lhůtě pro podání nabídek nebyla přijata žádná nabídka - to je, do výběrového řízení se nepřihlásil žádný účastník.
I to se běžně na našem resortu dělo. Opět vidím souhlasné pokyvování pana bývalého ministra. Bohužel těch znalců v téhle oblasti v České republice mnoho není.
Vzhledem ke shora uvedenému nerealizování veřejné zakázky rozhodl zadavatel vrchní ředitel sekce vyzbrojování a akvizic Ministerstva obrany, o určení expertní komise k posouzení ceny v čase a místě obvyklé v nabídce Švédského království veřejné zakázky s názvem pásové bojové vozidlo pěchoty a jeho modifikace, nákup. Resortní expertní komisi určil svým rozhodnutím dne 1. února 2023. Zpráva expertní komise ze dne 4. května 2023 konstatovala, že po vyhodnocení a odsouhlasení všech dílčích závěrů shledává, že nabídka dodavatele odpovídá požadavkům resortu Ministerstva obrany na pořízení bojových vozidel pěchoty a nabídkovou cenu lze považovat za cenu odpovídající dikci § 12 odst. 4 zákona č. 219/2000 Sb., O majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích, ve znění pozdějších předpisů a rovněž akceptovatelnou ve vztahu k plánovaným finančním prostředkům na projekt.
K posouzení nabídkové ceny byla švédskou vládní agenturou FMV dne 26. dubna 2023 zpracována auditní zpráva. V této auditní zprávě agentury FMV, která je švédskou vládou zmocněna k provádění auditních zkoumání k prověření podmínek některých kontraktů, se potvrzuje českému Ministerstvu obrany, že hodinové sazby kalkulované v nabídce, režijní náklady na práci, materiál a výrobu, záruky a ocenění rizik jsou v souladu s jinými obchodními případy a v některých položkách jde dokonce o ceny výhodnější. Nabídková cena je podle auditní zprávy FMV cenou spravedlivou.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.