Jana Zwyrtek Hamplová:
Jsem vyděšena tou neznalostí. O stavebním povolení NIKDY nerozhodoval starosta, a stavební právo NIKDY nebyla samospráva, tedy vždy to byla STÁTNÍ SPRÁVA. Měl by to někdo paní ministryni říct. Pouze byl úřad pod stejnou střechou. Takže výsledek bude ten, že se jen bude dál jezdit, a o území budou ti úředníci vědět houby. Rozhodováni tak bude od více vzdáleného stolu. Pokud je to první krok naprostého oddělení státní správy a samosprávy, musí se tak stát oborově plošně. Ne takto vybrat jen stavební úřady. A taky ať si to stát pak platí. Tedy tyto závěry svědčí o ABSOLUTNÍ neznalosti reality a právní úpravy.
Odpověď:
Vážená paní advokátko,
jsem zklamaná z Vašich unáhlených soudů, které jste zveřejnila na stránkách parlamentilisty.cz v souvislosti s novým stavebním zákonem. Pokud byste si „jen“ článek přečetla pozorněji nebo alespoň celý, nemohla byste NIKDY tento svůj příspěvek zveřejnit. Já přece nikde netvrdím, že výkon stavební agendy je samospráva! Všichni, kteří se problematice alespoň trochu věnujeme, víme, že jde o PŘENESENÝ VÝKON STÁTNÍ SPRÁVY a stát obcím za výkon této agendy platí nemalé peníze. Já v článku upozorňuji, že systém, kdy jsou úředníci stavebních úřadů zaměstnanci obce, nezajišťuje v dostatečné míře jejich nezávislost, což judikují soudy v posledních letech poměrně často v případech tzv. systémové podjatosti. Pokud budete mít zájem, můžeme Vám pro lepší pochopení problematiky některé rozsudky poslat, ale jsou k nalezení i na internetu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLČlánek byl převzat z Profilu Ing. Klára Dostálová
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV