Děkuji za slovo, pane předsedající. Dámy a pánové, dovolte mi, abych stručně uvedla návrh zákona, kterým se mění zákon o evidenci tržeb a zákon o dani z přidané hodnoty. Hlavní důvody novely zákona o evidenci tržeb jsou ty, že reaguje na nález Ústavního soudu plénum US 26/16 ze dne 12. prosince 2017 a promítá poznatky, které do doby schválení tohoto zákona přinesla jeho praktická aplikace.
Hlavní navrhované změny v zákoně o evidenci tržeb jsou ty, že stanovení data náběhu, takzvané třetí a čtvrté fáze bude už společně, to znamená sedmý měsíc po účinnosti novely. (Silný hluk v sále.)
Dále navrhujeme rozšíření výjimek z evidence tržeb na případy, kdy by evidence znemožnila plynulý a hospodárný výkon podnikatelské činnosti, nebo kde má správce daně možnost získat relevantní data jiným způsobem. Týká se to telekomunikačních služeb, tržeb z hazardních her, obchodní letecké dopravy a také je zavádíme pro nevidomé, což už bylo upraveno a převzato ze zrušeného nařízení vlády.
Současně se zavádí zvláštní režim evidence, takzvaný offline režim. Nebo se respektive rozšiřuje, protože ho už dnes zákon o evidenci tržeb zná a to takovým způsobem, že se využijí takzvané papírové účtenky, které poplatníci obdrží zdarma od správce daně. Respektive využívá se systému, který dnes musí na požádání učinit podnikatel, který ještě dnes nemusí evidovat podle elektronické evidence tržeb.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV