Mirovský (Zelení): Z Česka se nesmí stát skládka německých dieselů

26.02.2018 22:51 | Zprávy

Přístup německé vlády k problematice zplodin z dieselových motorů ve městech z pozice Zelených jednoznačně vítáme.

Mirovský (Zelení): Z Česka se nesmí stát skládka německých dieselů
Foto: zeleni.cz
Popisek: Ondřej Mirovský

Bez ohledu na přesný výsledek rozhodnutí spolkového správního soudu v Lipsku (v úterý 27. 2. 2017), je nutné řešit problém s diesely především v Praze. Reálně totiž hrozí, že se z České republiky stane skládka starších německých dieselů.

Automobilová doprava v Praze má z 56 % podíl na znečištění[1] škodlivými oxidy dusíku (NOx) a z 61 % u polétavého prachu (PM2,5). Na základě případného zákazu v Německu podle automobilových odborníků dojde k tomu, že se od našich sousedů budou neekologická auta kvůli ceně vyvážet právě k nám. 

Petr Vomáčka, zástupce spolku Čistá mobilita říká: „To co se děje v Německu bude mít negativní dopad na české řidiče, ale i na naši ekonomiku. Poslední výzkumy a mezinárodní jednání ukazují, že v ekologizaci dopravy a přepravy nás čeká mnoho radikálních změn. Česko však momentálně nejvíce trápí nastavení účinných prostředků pro kontrolu emisně nevyhovujících vozidel, které se pohybují po našich silnicích.“

Z výsledků nedávného měření částic v Praze projíždějících vozidel, které provádělo sdružení ČVUT a ÚAMK vyplývá, že zhruba 10% naměřených vozidel, jsou emisně nevyhovující a nemají po české silnici vůbec jezdit.

„Největším problémem je dlouhodobá neschopnost státní policie kontrolovat skutečný stav filtrů pevných částic v dieselových autech. Po silnících se tak prohánějí tisíce aut s extrémně škodlivými emisemi a Policie bohužel spí,“ říká Ondřej Mirovský, spolupředseda pražských Zelených.   

„Přitom existují řešení, jak do budoucna snižovat celkový počet aut ve městech a přispět tak i čistšímu vzduchu. Koncept sdíleného auta do každé rodiny nabídne obyvatelům měst reálnou možnost využívání auta bez nutnosti je vlastnit,“ dodává Ondřej Mirovský, člen Výboru pro dopravu ZHMP a spolupředseda pražských Zelených.  

Částice NOx zabijí za rok v EU 72 tisíc občanů a částice PM2,5 dokonce 406 tisíc lidí v EU[2]. Dopravní nehody v EU zabijí „jen“ 39 tisíc lidí. Je tedy na čase změnit priority a začít věnovat ještě větší pozornost čistému ovzduší v EU.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

JUDr. Pavel Staněk, MBA byl položen dotaz

Nepřijde vám ten váš návrh na výpověď bez důvodu úplně asociální?

Neměli byste spíš navrhovat věci, které by lidem pomohli a co se týká práce třeba řešit rostoucí nezaměstnanost nebo mzdy, které jsou u nás v porovnání s dalšími státy dost podprůměrné? Já mám čím dál víc dojem, že vy tu nejste vůbec od toho, abyste lidem pomáhali, spíš naopak. Nebo máte dojem, že s...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kukla (ANO): Naše zemědělství si zaslouží férové podmínky, ne další překážky

20:06 Kukla (ANO): Naše zemědělství si zaslouží férové podmínky, ne další překážky

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k zemědělství.