Velká, a poměrně luxusní bateriová Škoda se slušnou výbavou má poprvé cenu pod milion. Jistě, je to stále spoustu peněz a jen malá část lidí takovou cenu zaplatí, ale milion korun už je cena, kam se snadno podívá mnoho menších aut na benzín nebo naftu s dobrou výbavou. A nižší ceny nových aut jsou příslibem pro pokles cen aut ojetých.
Klesající trend cen bateriových aut je z tohoto pohledu novinka, kterou bezesporu rozpoutalo opakované snížení cen aut zásadního hráče na tomto trhu - Tesly. Ukazuje to potenciál k tomu, aby se brzy na trhu objevila menší a ekonomičtěji navržená bateriová auta s cenovkou kolem 700 tisíc, a auta mírně ojetá se dostanou do oblastí srovnatelných s auty spalovacími.
Jen ten, kdo nezná logiku elektromobilů se nad velkým Enyaqem s baterií 55 kWh může ušklíbat (viz článek přiložený v komentářích). U elektromobilů více než u jiných aut totiž záleží na tom, aby se majitel správně rozhodl, k čemu je bude používat. Lidí, kteří 99% jízd mají do 200 km, a párkrát za rok jim nebude vadit paŕ desítek minut u nabíječky, není málo. Stejně tak jako těch, co u semaforů nesoutěží v akceleraci s Teslou 3 Performance a nepotřebují deklasovat většinu BMW.
Nástup levných elektromobilů, které s sebou sice nesou jisté kompromisy, ale za to slíbí velmi levný provoz, snad postoj části lidí k elektromobilitě změní. Nedělám si nicméně iluze, že by se z Enyaqu iV 50 stal bestseller. Většina nových aut (až 3/4) se u nás prodá firmám, což je poněkud nezdravý stav. Ty z nich, které mají na auta za milion, obvykle úspory zas tak moc nehledají.
Bohužel. Pro dostupnou čistou mobilitu je každopádně zásadní pokles cen aut ojetých a jejich rostoucí množství. Konečně se, zdá se, začínáme tímto směrem posouvat.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV