K tomu je třeba říci následující. Praha před mnoha lety zvolila dopravní koncepci, chceteli systém, dvou městských okruhů – vnitřního tzv. městského a vnějšího tzv. Pražského silničního. Oba tyto okruhy mají být propojeny systémem tzv. radiál, logicky – samotné okruhy nemají žádný dopravní význam. Nechci hodnotit zda to bylo správné rozhodnutí, já sám s ním souhlasím, jistě bude mít řadu oponentů, ale rozhodnutí bylo přijato a koncepce nebo lépe systém je postupně budován. Plné funkcionality a parametrů dosáhne ve chvíli, kdy bude DOBUDOVÁN systém jako celek. V tuto chvíli systém není dobudován a nemůže zcela plnit úlohu, pro kterou byl určen.
Je-li na stole myšlenka humanizace magistrály, a já s ní souhlasím, je však zároveň férové říct, že bude-li taková realizace předcházet dokončení systému – v tomto případě dokončení zbylé části Městského okruhu, zhorší se dopravní situace v Praze. Doprava, kterou „vyženete“ z magistrály nemá alternativu a zahltí jiné části města. Současně provozovaná část Městského okruhu není systém, ale jen jeho část, proto to prostě nemůže fungovat. Platí – dobudujme systém a současně připravujme optření, která uleví centru města včetně té tolikrát zmiňované humanizace magistrály.
ING. JIŘÍ NOUZA, PRVNÍ MÍSTOPŘEDSEDA KLUBU ZASTUPITELŮ TOP 09 HL. MĚSTA PRAHY
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV