Letos se dočkáme rekordního čísla: 101 kilometrů nově zprovozněných dálnic. Krásné číslo, které by mohlo být na plakátu jakéhokoliv PR týmu. Ale kdo za ním skutečně stojí? Inu, rozhodně ne současná vláda, a rozhodně ne Martin Kupka. Tahle čísla jsou výsledkem tvrdé práce v letech 2013–2021, kdy jsme na Ministerstvu dopravy odvedli pořádný kus práce. Co dělá pan ministr? Objíždí republiku, stříhá pásky a tváří se, jako by těch 101 kilometrů vylil betonem vlastníma rukama.
Kupkův páskový maraton
Pojďme se podívat na konkrétní úseky, kde se letos „stříhalo nebo stříhat ještě bude“ - D3, D4, D6, D7, D48 a D55. Pan Kupka stříhá pásky, ale zapomíná dodat, že tyto úseky jsme připravovali my. Když jsme v roce 2013 převzali Ministerstvo dopravy, příprava dálnic byla v troskách, v plánu bylo jen 800 metrů.
Taková výměra by se hodila spíš na parkoviště u nákupního centra. Ale my jsme začali od základů. Zrychlili jsme výkupy pozemků, stabilizovali řízení projektů a změnili zákony, aby se už nikdy neopakovaly kauzy, jako u paní Havránkové u Hradce Králové.
Pražský okruh – ukázkový příklad „naše práce, jejich sláva“
Jedním z často zmiňovaných úspěchů v poslední době ministra Kupky je projekt Pražského okruhu, konkrétně úsek D0 511 mezi Běchovicemi a D1. Dnešní ministr k tomu dodal asi tolik, co malíř pokojů k Michelangelově Sixtinské kapli. Přijel, dotáhl a podepsal potřebné papíry, vystřihl pásku a dál se nechává unášet na vlně úspěchu.
Skvělý příklad a pojďme se podívat, jak tento projekt vznikal:
- 2017: Zajistili jsme závazné stanovisko EIA.
- 2019: Proběhlo veřejné projednání územního řízení.
- 2020: Bylo vydáno územní rozhodnutí.
- 2022: Vše bylo připraveno, projekt mohl začít.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Článek byl převzat z Profilu Mgr. Marek Novák, MBA
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV