Výbor pro sociální politiku parlamentu obdržel koncem ledna od ministerstva práce a sociálních věcí dokument „ Analýza současného stavu realizace Jednotného informačního systému práce a sociálních věcí a další postup v nezbytném zajištění výplaty sociálních dávek po 31. prosinci 2020“.
Z něj mají vyplynout informace o tom, v jakém stavu jsou plánované klíčové projekty IT, které jsou nutné pro chod všech úřadů ministerstva a samozřejmě zajišťují plynulou výplatu dávek a důchodů. Tento dokument mě velmi znepokojil. Po prostudování zjišťuji, že ho někdo ušil velmi horkou jehlou nebo je potřeba okamžitě přejít do módu krizového řízení. Výhrad je mnoho a jsou tak zásadní povahy, že aktuálně nejsem přesvědčen o dodržení předloženého harmonogramu. Otázkou tedy je, zda skutečně hrozí kolaps při výplatě dávek a důchodů. To samozřejmě nemůžeme připustit. Nechci ministerstvu házet klacky pod nohy, právě naopak. Je potřeba na možné problémy a nedostatky upozorňovat, případně navrhnout řešení.
Následující podstatné nedostatky bude dále komunikovat s ministerstvem:

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV