Pražské ODS dochází trpělivost s nekoordinovanými dopravními uzavírkami ve městě. Řidiči musí při jízdě městem aktuálně čelit 70 dopravním omezením, v některých velmi vytížených lokalitách je doprava zablokovaná i několika uzavírkami najednou, příkladem jsou omezení na pomezí I. P. Pavlova a Vinohrad. Tím ale dopravní komplikace nekončí. Dalších sedm se k nim přidá v těchto dnech. Až na půlhodinové zdržení se řidiči budou muset připravit v ulici Odborů, tento týden začínají stavební práce v Legerově ulici nebo oprava svodidel v Průmyslové, kvůli které se chystá zábor pravého jízdního pruhu směr Hostivař. Koalice vedená Piráty totiž není schopná sladit termíny výkopů tak, aby řidiče práce na silnicích ovlivnily co nejméně. Pražská ODS proto na jednání pražského zastupitelstva navrhne zřízení koordinátora, který bude mít za úkol zlepšit plánování dopravních staveb a uzavírek a zprůjezdnit Prahu.
„Nelogicky naplánované uzavírky silnic, nesmyslně rozkopané město a promarněný čas řidičů v kolonách je vyústěním nezájmu pražského primátora Zdeňka Hřiba a jeho náměstka pro dopravu Adama Scheinherra práce koordinovaně plánovat a vést komunikaci se všemi dotčenými organizacemi, jako je třeba Technická správa komunikací nebo Dopravní podnik hlavního města Prahy, o tom, jak zmírnit dopady dopravních omezení na řidiče. Při plánování uzavírek jsou ignorovány i městské části, o chystaných uzavírkách a omezeních na silnicích se často dozvídají od úředníků až v době, kdy už je nemohou ovlivnit, a to je chyba,“ uvedla Alexandra Udženija z pražské ODS.
Pražská ODS připomněla, že problémy v dopravě kvůli rozkopaným silnicích přehlížela už primátorka Adriana Krnáčová za ANO, která tvrdila, že Praha nemá velký problém s dopravou a že Pražané jsou jen „zpovykaní“. Byla to přitom právě současná magistrátní koalice, která ve svém programovém prohlášení před třemi lety slibovala napravit nekoordinovaný postup minulé vlády nad metropolí v čele s exprimátorkou Krnáčovou. „Opět jen plané sliby a marketingová hesla, reálně tato koalice pro vyřešení tohoto problému neudělala nic, než jen to, že řidiči můžou sledovat uzávěry na internetu, což jim je jaksi často už houby platné, když stojí v koloně,“ dodal Tomáš Portlík.
Ten zároveň připomněl, že kolony nejenže zkouší trpělivost řidičů a promarňují jejich čas, ale že zbytečně přispívají k vyššímu znečištění ovzduší v hlavní městě. Plánování uzavírek je tak na rozdíl od nerealistických slibů na snižování emisí faktický způsob, jak zlepšit životní prostředí ve městě.
Pražská ODS si od koordinátora ale hlavně slibuje, že bude současným komplikacím, které způsobují investiční akce v dopravě, předcházet. Zřídit ho chce na nejbližším jednání pražského zastupitelstva, které proběhne ve čtvrtek 9. září.
„Není to přitom poprvé, co přicházíme s návrhem konkrétního řešení na existující problém Pražanů. Vládnoucí koalice v čele s primátorem Hřibem, bohužel, komplikace na silnicích nepovažuje za nijak důležité. Koordinátora jsme totiž navrhli už na začátku volebního období, protože bylo jasné, že když probíhá několik velkých stavebních akcí, vždy to má významný dopad na plynulost dopravy. Koalici to nezajímalo už tehdy, přesto budeme věřit, že stížnosti řidičů nebudou už nadále ignorovat,“ uzavřel Zdeněk Zajíček.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.