Ve vedení strany se objevily až na J. Birkeho jenom staré tváře, které dotvářejí dojem jednobarevnosti vedoucího týmu představitelů ČSSD. V oblasti programu ČSSD zatím vsadila na obstarožní témata, která od ní očekávají voliči jaksi automaticky. A v oblasti marketingu nezměnila nic. A pokud přišla se strategickou iniciativou jako v případě vládní krize, kterou ČSSD vyvolala, tak aby vládu zbavila A. Babiše, není veřejností vnímána jako vítěz.
Babiš nebyl obviněn státním zastupitelstvem a policií, z malverzace kolem dluhopisů Agrofertu a vesele jede dál. Ne sice jako ministr financí, ale jako šéf hnutí ANO koncentrující se na volební kampaň. Jako muž, který odešel s aureolou toho, proti komu se spikli všichni ostatní, kterým vadí.
Dlouhodobě jsem hovořil o tom – někdy již před půl rokem – že ČSSD pokud neprovede potřebné změny a modernizaci své organizace a svého programu, skončí v podzimních volbách mezi 10 – 12 % hlasů. Tento proces pádu volebních preferencí ČSSD se v průběhu jara ještě urychlil. Dnes již bych odhadl pokles preferencí ČSSD v okamžiku voleb do intervalu 8 – 10 %. To samozřejmě tuto stranu zcela diskvalifikuje v úvahách na spoluúčasti na vládnutí v příštím volebním období.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV