Zvýšit kapacitu ruzyňského letiště a omezit lety směrem na Motol lze i změnou organizace letů, za zlomek ceny nové ranveje. Na kratší vzdálenosti bude čím dál výhodnější jet vlaky díky rozvíjející se síti evropských vysokorychlostních tratí. Uvítali jsme proto rozhodnutí pražských radních neměnit územní plán pro novou ranvej. S jistou nadsázkou bychom mohli dopadnout jako v případě neprozíravých investic, které brzo prokázaly svou zastaralost, jako nová továrna na klasické obrazovky v Hranicích na Moravě na začátku éry LCD displejů či dvoupatrový Airbus A380 těsně před nástupem menších úsporných letadel pro přímé dálkové lety.
Usnesení Komise dopravní při Pražském městském výboru (PMV) KDU-ČSL ze dne 15.12.2020; PMV s ním vyjádřil souhlas dne 16.12.2020:
"Komise dopravní při PMV vyjadřuje podporu rozhodnutí RHMP nedoporučit změnu územního plánu nutnou pro stavbu nové ranveje letiště v Ruzyni."
Přinášíme některé důvody proč nebudovat novou ranvej směrem k centru Prahy:
Mezinárodní letiště v tak těsné blízkosti center evropských metropolí jsou anachronismem
V případě rozvoje letišť dochází k vybudování nového letiště v podstatně větší vzdálenosti od centra a/nebo otevření menších letišť v širším regionu. Příklady letišť s orientačními vzdálenostmi od centra některých středoevropských metropolí, doplněné Paříží a Londýnem:
Praha 8 km od katedrály sv. Víta (chce letiště rozšířit ještě blíže k centru a zdvojnásobit kapacitu, současně ale chce i víc využívat regionální letiště, což jde obchodně proti sobě)
Berlín 6 km (na podzim otevřeli nové 20 km centra, viz zpráva zde: „Berlínské letiště bude finančním propadákem i léta po otevření | E15.cz“)

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV