Občané v petici upozorňují středočeské a pražské radní na předpokládané zvýšení dopravní zátěže a nepřiměřené zatížení obytné zástavby. Z těchto důvodů se záměrem výstavby spojky nesouhlasí. Chtěli by, aby jejich stanovisko vedení kraje a Prahy akceptovalo.
„Petice, v níž občané Šestajovic a městských částí Klánovice a Horní Počernice žádají kraj o vyvinutí veškerého úsilí pro to, aby koridor pro Klánovickou spojku byl jednoznačně vymezen v územní plánovací dokumentaci, byla na krajský úřad zaslána 26. června,“ sdělil radní pro oblast dopravy František Petrtýl (ANO 2011) s tím, že splnit požadavky uvedené v petici by znamenalo přepracování Zásad územního rozvoje (ZÚR) a dalších územních a dopravních plánů kraje. „To by však s ohledem na dodržení zákonných a správních lhůt absolutně eliminovalo možnost využít financování projektu z prostředků Evropské unie z programovacího období 2021-2020,“ zdůraznil radní.
Připomněl také, že Středočeský kraj na celé navrhované řešení Klánovické spojky uzavřel před třemi lety (v září 2016) dohodu o vzájemné spolupráci s Ředitelstvím silnic a dálnic a Hl. městem Prahou. V roce 2017 byla uzavřena prováděcí smlouva na vyhotovení projektové dokumentace a 17. června 2019 vydala Rada Středočeského kraje souhlasné stanovisko v rámci posuzování vlivu stavby na životní prostředí EIA. Součástí navrhovaného řešení je také mimoúrovňová křižovatka Beranka na čtvrtém kilometru dálnice D11 a navazující Hornopočernická spojka. Celá Klánovická spojka by měla být dlouhá 2,48 kilometru a měla by být komunikací zařazenou jako silnice II. nebo III. třídy. Šířka bude 10 metrů. Předpokládá se, že že zde bude jezdit cca osm tisíc vozidel denně.
![](/Content/Img/content-lock.png)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV