Návrh, který včera v Poslanecké sněmovně prošel třetím čtením a míří do Senátu, řeší několik zásadních problémů při výstavbě dopravní infrastruktury. Piráti prosadili mimo jiné přísnější pravidla pro investory při průzkumných pracech na soukromých pozemcích, navázání přílohy zákona se seznamem klíčových staveb na zásady územního rozvoje, a řadu dalších změn.
„Výstavba dopravních staveb je pro českou ekonomiku zásadní. V posledních letech probíhala velmi pomalu a právě přijatý zákon by ji měl usnadnit. Odhadujeme, že průměrně by se velká dopravní stavba mohla urychlit až o pět let. Na základě iniciativy Pirátů nebyla do současné podoby návrhu zahrnuta energetická infrastruktura, která by se měla řešit zvláštním zákonným postupem, jako to dělají například v sousedním Německu. Celá naše aktivita na tomto zákoně byla založena na požadavku dostatečné ochrany dotčených vlastníků, což se nám ve většině případů podařilo prosadit,“ shrnul Ondřej Polanský.
Do zákona se naopak nevešly požadavky Pirátů na dostatečnou ochranu osob, které má vyvlastnění připravit o hlavní obydlí nebo návrh na správní řízení umožňující vstup na pozemky. Institut hlavního obydlí však na základě přijatého usnesení Hospodářského výboru připraví Ministerstvo pro místní rozvoj ještě do konce letošního roku.
![](/Content/Img/content-lock.png)
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV