Ten vláda sice slíbila v programovém prohlášení, ale nezahrnula ho do dokumentu Národní program reforem. Proto je třeba postupovat se vší obezřetností právě v případě novely zákona o dopravní infrastruktuře, který může být na dlouho jediným vypracovaným dokumentem pro potřeby liniových staveb.
Navrhovaná řešení v podobě mezitimního rozhodnutí a práva vstupu na pozemek při průzkumných pracích mají ale slabiny. Zatímco v Německu, které je dáváno za příklad, je plán potřeb vypracován a doplňován průběžně a dle předem připravených postupů a kritérii, v ČR z důvodu absence liniového zákona není ani možné seznam prioritních staveb vytvořit. To může v budoucnu přinést mnoho právních nejasností. Navíc i v případě vstupu na pozemky je inspirace Německem patrná jen na silovém nástroji státu. Proto jsme chtěli, aby došlo k doplnění novely o stanovení povinností investora při průzkumných pracích a ochranu vlastníků, které aktuální návrh odráží jen částečně.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV