Společné vzdělávání klade veliké nároky na to, jak jsou s to učitelé individualizovat výuku a jakým stylem žáky vedou. V každodenní práci se někdy příliš silně zaměřují na dosažení stanovených výstupů, na výkon, řeší skluz oproti tematickému plánu apod. Občas kvůli tomu zapomínají na procesy a vztahy, jež mladého člověka výrazně formují. Dlouholetá praxe ve školství mi potvrdila, že svým vystupováním ve škole, komunikací, vedením a příkladem chování mohu velmi silně žáky ovlivňovat. V kladném i záporném slova smyslu. Promítá se to už v době školní docházky, následně i do profesního a osobního života jednice. V dnešní rychle se rozvíjející společnosti plné technických vymožeností, které jsou rozšířené i ve školství, se ztrácí přirozená autorita učitelů vyplývající z přímé komunikace a diskuze se žáky či studenty.
V souladu s dlouhodobými záměry vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy prosadím projekty rozvoje vzdělávacího a výchovného stylu učitelů bez ohledu na aprobaci formou vypsaných dotačních programů, které budou určeny základním a středním školám poskytujícím vzdělávání na území Jihomoravského kraje. Cílem je zkvalitnění a profesionalizace práce učitelů a škol cestou otevřené a rovnocenné komunikace mezi učitelem a žákem, hledání možnosti individualizace výuky, podpory rozvoje pedagogických kompetencí v oblasti výchovného stylu učitele, ale i stylů učení žáků.
Mám připravený projekt s názvem „Podpora vzdělávacího a výchovného stylu učitele ve třídě plné individualit“, je realizovatelný a mohl by mnohé pedagogy a školy obohatit.
Autorka je starostka města Hustopeče a kandidátka do krajských voleb.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV