Vážená a milá paní hejtmanko, vážení členové krajského zastupitelstva, paní starostky, páni starostové, dámy a pánové,
začnu poněkud netradičně jedním provokativním zvykem. Paní hejtmanko, přečetl jsem si v monitoru, v našich médiích několik závistivců, kteří kritizovali Vaši kumulaci funkcí. Chtěl bych suše konstatovat, že ve své době jsem byl poslanec, předseda sociální demokracie a předseda vlády. Pokud se nemýlím, nikdo mě za kumulaci funkcí nekritizoval a nikdo neměl odvahu tvrdit, že některou z těchto tří funkcí flákám. Kdyby Vám to nestačilo, rád bych dodal, že i Váš stranický šéf je poslanec, předseda hnutí a předseda vlády, kam jsem ho jmenoval. Takže je to totéž. Já nedělím lidi podle toho, kolik mají funkcí, ale podle toho, jestli ty funkce zvládají nebo ne. A protože jsem veterán, jsem třicet let v politice, mohu Vám říci, že jsem poznal řadu lidí, kteří nezvládli ani jednu funkci. Takže dělme lidi podle toho, co znají a co umějí, a ne podle něčeho jiného. A tamhle vidím Mikiho Dzurindu. Dobrý den, Miki, jsem rád, že se opět setkáváme. Je mu strašně podobný, strašně podobný a sluší mu to, velmi mu to sluší.
Teď bych, stejně jako vy, přešel k věci. Když jsem mluvil s panem ministrem Ťokem, tak jsem mu říkal, právě jsem se vrátil z Karlovarského kraje. Dálnice D6 musí mít prioritu. Podíval se na mě, chvíli mlčel a pak říkal, tak já jí dám tu prioritu. Nejsem si úplně jist, jestli to nebyl laciný slib, ale chci mu věřit. A abych si to ověřil, tak jsem jel autem z Lán do Karlových Varů a viděl jsem, že se občas někde kope. Prostudoval jsem si i materiály Ředitelství silnic a dálnic, nejhorší je to na území Karlovarského kraje, kde to má být hotovo až v roce 2023, a bůh ví, jestli. A víte proč? Protože naši milovaní zelení aktivisté si tam vymysleli tu Natura, tu chráněné krajinné území, tu něco jiného. Jak říká Jarda Kubera, žabičkáři, čolkaři, broučkaři. Já proti nim nic nemám, jenom kdyby nebrzdili dopravní stavby. Takže mohu zde veřejně slíbit, že tak jako v minulosti za panem ministrem Ťokem budu pravidelně docházet, či spíše budu si ho zvát na Hrad. Postavení mi to umožňuje. A budu ho přemlouvat, aby ty prostředky, které věnuje na jiné dálnice, přesunul na D6, protože já naprosto chápu, že D6 je doslova tepna, a když ta tepna není průchozí, tak samozřejmě Karlovarský kraj se ocitá ve složité situaci, protože jiné kraje na dálnice napojeny jsou.
Přečetl jsem si i stanovisko statistiků, které říká, že z Karlovarského kraje za posledních deset let odešlo sedmnáct tisíc lidí. Není to zase tak hrozné, ale je to důvod k zamyšlení. jeden z důvodů je, že je tady nízká životní úroveň. Dokonce snad nejnižší v celé republice.
Když jsem tady byl minule, tak jsem ještě kritizoval zejména na Sokolovsku vysokou nezaměstnanost. To už dneska neplatí. Nezaměstnanost je, jak víte, na průměru České republiky, tedy kolem tří procent. Ale pokud jde o životní úroveň, tak průměrná mzda je asi o čtyři tisíce nižší v Karlovarském kraji, než je průměr v celé České republice. Takže to je otevřený problém. S nezaměstnaností už problémy nejsou. Kdo chce, ten může pracovat. S nízkou životní úrovní problémy jsou, a já se k tomu teď pokusím dostat.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV