Životnost mostu se tak prodlouží o desítky let a zvýší se jeho zatížitelnost. S dopravním omezením ale musí řidiči počítat již od soboty 14. května, kdy se začne stavět dopravní značení. Toto postupné omezování provozu bude trvat dva dny a vyvrcholí v neděli úplným uzavřením rampy ze Strakonické ulice, aby vše bylo připravené na pondělní zahájení prací.
Rekonstrukce je rozdělena do čtyř etap. První se uskuteční letos s dobou dopravního omezení 110 dní a další budou postupně navazovat v příštích letech. V letech 2023 a 2024 se doprava omezí vždy na 92 dní a v roce 2025 už jen na 82 dní. Most nebude nikdy zcela uzavřen, průjezd bude možný ve třech jízdních pruzích, z původních čtyř, v obou směrech po celou dobu stavby. Letos se bude pracovat v pravé polovině jižní části mostu ve směru ze Smíchova na Jižní spojku a na příjezdové strakonické rampě, která bude zbourána a postavena nová. Dále se bude opravovat spodní část barrandovské rampy a spodní části mostu nad komunikací Strakonická.
„Naši předchůdci neměli na opravu Barrandovského mostu odvahu a most nechali desetiletí chátrat. Ocelová lana, která drží most pohromadě, jsou prorezlá a oprava je už naprosto nezbytná. My Barrandovský most opravíme, protože nechceme, aby most spadl jako v italském Janově nebo když v Praze spadla Trojská lávka. Máme odvahu dělat věci správně. Na opravy už se roky důkladně připravujeme. K plánování oprav jsme poprvé použili počítačové modelování dopravy s cílem maximální průjezdnosti. S dvouměsíčním předstihem jsme také rozšířili Strakonickou o celý jeden pruh, abychom ulevili dopravě v okolí. Samotný most pak zůstane průjezdný ve třech pruzích v každém směru a opravovat se bude vždy jen jeden pruh. Na místě bude přítomná také nonstop odtahová služba. Bez omezení to nepůjde, věřím ale, že Pražané opravený a bezpečný most ocení,“ uvedl Zdeněk Hřib, primátor hlavního města Prahy.
„V loňském roce jsme úspěšně dokončili sanaci pilířů a základů mostu pod hladinou Vltavy. Nyní na to navazujeme rekonstrukcí nosné konstrukce, kterou připravujeme od roku 2019, kdy proběhla diagnostika mostu. K opravě Barrandovského mostu se stavíme čelem, protože chceme předejít neštěstím, jako se staly například v Janově nebo v Praze u Trojské lávky. Oba zřícené mosty spojuje podobná konstrukce jako vidíme u Barrandovského mostu. Uvědomujeme si závažnost rekonstrukce pro pražskou dopravu. Barrandovský most je nenahraditelná dopravní tepna. Proto byla poprvé v historii města veřejná zakázka nastavena tak, že doba rekonstrukce měla stejnou váhu jako cena,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady TSK.
„Délku prací se nám podařilo stáhnout na tři a půl měsíce z původně projektantem očekávaných devíti. Díky tomu můžeme rekonstrukci směřovat do letních měsíců, kdy je v Praze nejslabší doprava,“ dodal Scheinherr.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV