„Když jsme na konci minulého roku přebírali agendu na magistrátu, byla tu celá řada nedokončených IT zakázek. Ty jsme se rozhodli přezkoumat, a když jsme zjistili, že jsou předražené nebo neužitečné, hledali jsme lepší řešení. Nejvíce se podařilo ušetřit zrušením zakázek na zbytečné nákupy software. Narazili jsme například na zakázku na nový software, u které audit zjistil, že jej příslušný odborný útvar nepožaduje,“ uvádí primátor hl. m. Prahy Zdeněk Hřib.
Důvodem, proč se město rozhodlo zrušit například softwarové zakázky na Informační systém krizového managementu i na Podporu vybraných modulů informačního systému za více než 57 milionů korun, bylo, že funkce navrhovaných systémů již byly zajištěny rozvojem již existujícího softwaru.
Město ušetřilo také na Centrálním systému elektronického ověřování dokumentů dle nařízení eIDAS týkajícího se elektronických podpisů. Ukázalo se, že zakázka plně nevyhovovala z hlediska řešení, a nezohledňovala využití již existujících komponent ve vlastnictví města a městské společnosti Operátora ICT a magistrátu. V současnosti se proto připravuje nové řešení, jehož cena nepřesáhne 28 milionů korun. Celková úspora se tedy v tomto případě vyšplhá na 20 milionů korun.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV