Brňané mohou v únoru a březnu díky propojení kvízu a lovu QR kódů poznat dva z oborů, ve kterých jihomoravský region vyniká. Na stránkách micromacro.cz tak mohou vyhrát 3D tiskárnu, dron nebo iPhone.
Cílem hry je seznámit veřejnost se dvěma obory, ve kterých jihomoravské firmy a instituce dosahují světových úspěchů. „V povědomí Brňanů zatím tyto oblasti nejsou tak zakořeněné jako třeba tradice veletržní, strojírenská nebo textilní. Jsem hrdá, že se zde rodí projekty přesahující nejen hranice města či regionu, ale dokonce i planety – například mise Slavia, kterou vede jedna z brněnských firem a která by měla položit základy těžby na asteroidech. Málo známý je také fakt, že v Brně sídlí tři výrobci elektronových mikroskopů, kteří pokrývají třetinu světové produkce. Touto hravou formou chceme ukázat úspěchy, které Brno a celý region dostaly do světového povědomí,“ popisuje záměr kampaně Micro & Macro brněnská primátorka Markéta Vaňková.
Proč zvolili právě tento formát, vysvětluje hejtman Jihomoravského kraje Jan Grolich: „To, že jižní Morava patří mezi špičku v oblasti vývoje vesmírných technologií i v elektronové mikroskopii, se ve světě ví. Chceme ale, aby se o tom vědělo i u nás doma. Takže se daly dohromady brněnské podniky, veřejný sektor a JIC a vytvořily kvíz, aby se lidi mohli aktivně zapojit. Ostatně dlouhodobá spolupráce kraje, města, univerzit a místních firem v obou oborech nás bude reprezentovat i na výstavě EXPO v Dubaji.“
QR kódy budou třeba na kávě, v kině nebo na cupcakecích
Hráči budou sbírat body jak za zodpovězené otázky na webu micromacro.cz, tak za snímání QR kódů rozesetých po Brně. Jejich umístění vysvětluje generální ředitel jedné z partnerských firem, Thermo Fisher Scientific, Petr Střelec: „Spousta lidí si neuvědomuje, že se výsledky výzkumu a práce v elektronové mikroskopii i ve vesmírných technologiích čím dál více propisují do běžného života, ať už jde o ranní kávu nebo cestu hromadnou dopravou. QR kódy tedy najdete na místech, která běžně navštěvujete, a v otázkách se dozvíte, jak jsou technologie s každodenními činnostmi spojené.“
Akce je unikátní nejen svým formátem, ale i počtem a záběrem zapojených partnerů. „Jde o jedinečnou ukázku spolupráce napříč celým regionálním ekosystémem. Navazujeme totiž na kampaň Věda a technika jede!, kde hráli hlavní roli brněnští popularizátoři vědy a města Jihomoravského kraje. Na soutěži Micro & Macro Quiz zase spolupracují podniky a instituce, ve kterých budou herní QRka s otázkami,“ říká o akci ředitel JICu Petr Chládek.
Kvízové otázky, mapu QR kódů a kompletní pravidla hry najdou účastníci na stránkách micromacro.cz, doplňující informace, aktuality a upozornění na nové otázky na Facebooku a Instagramu @brnoregion.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.