COVID Praha, v němž bylo alokováno na záruky 600 mil. Kč byl vyčerpán během necelých 10 minut! Pravidla včetně například velmi zvláštní nutnosti doložit potvrzení od své banky se objevily odpoledne před spuštěním programu. Proto se od začátku domnívám, že šlo o porušení rovnosti soutěže na trhu a pravděpodobně některé firmy mohly být zvýhodněny. Úvěry v celkové výši 1,8 mld., které byly poskytnuty vybraným malým a středním podnikatelům, na které poskytl Magistrát záruku v celkové výši 600 mil. Kč, byly celkově značně nestandardní, a to hned z několika důvodů.
Celý program COVID Praha byl údajně připravován na popud primátora Zdeňka Hřiba EXTERNĚ bez jakéhokoliv vědomí členů Rady hlavního města Prahy! Proč to s nikým primátor nekonzultoval? Jaké k tomu měl důvody? Zarážející je rovněž i fakt, že sám primátor hl.m.Prahy nectí interní pravidla připomínkování odborů ani tzv. kolečka, která probíhají mezi jednotlivými členy Rady, kdy radní mají možnost vyjádřit se k danému materiálu.
Materiál čítající více než 100 stran, obdrželi jednotliví členové Rady ve středu v noci a již následující den, kdy byla svolána mimořádná schůze Rady, měli o tomto materiálu rozhodovat. Materiál byl přijat v časové nouzi, bylo postupováno značně nestandardně a hlavně v rozporu se zákonem č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze, ve kterém se v § 35 odst. 6 explicitně uvádí, že hlavní město Praha nesmí ručit za závazky fyzických a právnických osob! Právě k tomuto faktu se již vyjádřilo i ministerstvo vnitra ve dvou stanoviscích, které na tento rozpor upozorňují!
Tento týden ve středu se konalo jednání Kontrolního výboru zastupitelstva hl. m. Prahy, zde jsme projednávali mj. i tento nestandardní proces. Sama radní současné koalice Hana Kordová Marvanová kritizovala fakt, že radní dostali poklady pro schválení tohoto programu skutečně až v předvečer mimořádného jednání Rady a do té doby neměli ani tušení, že je něco takového připravováno. Předsedkyně KV Jaroslava Janderova uvedla, že není cílem zrušit tento program pro podnikatele, avšak je nutné věc důkladně prošetřit a prodiskutoval, protože mimořádný stav nemůže znamenat, že přestávají fungovat pravidla a zákony. Závěrem bylo přijato usnesení KV, že se při schvalování programu COVID Praha postupovalo zcela nestandardně a kontrolní výbor uložil paní předsedkyni Janderové předložit tuto kauzu k projednání zastupitelstvu hl. m. Prahy.
Osobně mě bude hlavně zajímat podrobný seznam firem, které tuto prapodivně rozdělovanou pomoc pro podnikatele čerpali. Bude mě zajímat zda nemohli být například zvýhodněné tím, že měli některé informace dřív než ostatní.
Také budu chtít vysvětlit jak to bylo úplně na začátku, proč Praha neposkytla součinnost tento záchranný balíček začlenit do celostátního fondu podpory podnikatelům pod názvem COVID II. Co vím z ministerstva průmyslu a obchodu od pana ministra Karel Havlíček, tak vláda chtěla s Prahou spolupracovat a pomoc nabídnout koncepčně celé ČR včetně Prahy. Praha však prý nedala součinnost. Můžeme se jen domnívat, zda šlo o šlendrián nebo úmysl.
Na nejbližším jednání ZHMP budeme proto požadovat vysvětlení celé záležitosti od primátora!
Převzato z profilu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
koronavirus
Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.
Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.
autor: PV