Aby podpořil hlasování o exitu, představil radním expertní stanovisko, které překvapivě potvrzuje všechny jeho dosavadní i plánované kroky, odmítá jakoukoliv právní a finanční odpovědnost Prahy nebo Dopravního podniku a naopak varuje před právními důsledky pro radní, pokud by o exitu nerozhodli. Řada dalších právníků i nezávislých akademiků má ovšem naprosto opačný názor a upozorňují na zkreslené a zjednodušené závěry tohoto stanoviska, které se podle nich vůbec nezabývá škodou potenciálně způsobenou dalším akcionářům společného podniku, a nezohledňuje ani řadu faktů a existujících dokumentů smluvního vztahu.
Takto zjevné ovlivňování celé situace Zdeňkovi Hřibovi u koaličních partnerů ani zástupců Dopravního podniku neprošlo. Velkou kritiku si náměstek vysloužil i za vytváření tlaku na radní tím, že materiály opět předložil v nejzazším možném termínu pro vyjádření města, který stanovila dozorčí rada Dopravního podniku na 29. dubna. Touto nešťastnou chaotickou situací Zdeněk Hřib způsobuje rozpory mezi svými kolegy v koalici i právní a mediální bitvu ve veřejném prostoru. V důsledku bude ale nejvíce trpět Praha, kdy další rozvoj stanic metra, nejen té holešovické, zůstane pravděpodobně ještě dlouho na druhé koleji. Z úst radního Kováříka dnes zaznělo, že pokud dojde k ukončení projektu podle představ Zdeňka Hřiba, nebudou pro opravu stanice vyčleněny veřejné finance.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV