Ti se mimo jiné shodli na tom, že občany je potřeba edukovat a pomáhat nastavit správné dopravní návyky. Klíčové je správné nastavení parkovacích zón na celém území města a Praha by měla stavět parkovací domy hlavně na periferiích. Se zajímavým nápadem přišel do diskuze i bývalý pražský primátor Pavel Bém. Hlavní město by podle něj ve spolupráci s ministerstvem dopravy mělo zřídit fond, ze kterého by zvláště "chudší" okrajové městské části mohly případně ve spolupráci se soukromým sektorem financovat další řešení parkování na svém území. Ideální částkou by podle Béma mělo být minimálně 10 miliard korun, aby výsledek byl viditelný alespoň v horizontu pěti let.
Zábor veřejného prostoru není nekonečný a ani není zdarma. Pražané musí chápat, že když je třeba budovat další parkovací místa, musí být zajištěno i financování další výstavby. "Myslím si, že parkovací zóny pro většinu lidí vedly k pochopení, že parkování ve veřejném prostoru není zdarma. Teď je na politicích, aby lidem vysvětlili, že ta cena bude muset jít nahoru a to dost výrazně," uvedl například během diskuze bývalý ministr dopravy Jaromír Schling.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV