Tyto scénáře počítají s úsporou na nákladech od 300 milionů korun, v případě zapojení všech scénářů až 1,5 miliardy korun. V návrhu možných úspor se tak objevilo i zrušení autobusové linky 170, která jezdí na Jižní Město. Nicméně podle náměstka primátora pro oblast financí a rozpočtu Pavla Vyhnánka nejsou tyto scénáře na pořadu dne, neboť takovéto zásahy nebyly obhájeny nízkými finančními přínosy.
Pražská koalice se proto rozhodla saturovat výpadky příjmů zdražením jízdného, kdy by se mohl roční kupon vyšplhat až k závratným 5500 Kč! Co však zatím není rozhodnuto, je způsob zdražování, tedy zda se bude jednat o jednorázové zdražení, či zda bude kupon zdražovat postupně. V souvislosti se zdražením ročního kuponu tak hlavní město zvažuje i změnu systému slev a úpravu cen jednorázového jízdného.
Je poněkud zarážející, že se hlavní město snaží na jednu stranu šetřit v oblasti pražské hromadné dopravy a na druhou stranu vyhazuje finanční prostředky za nesmysly v podobě plánovaného přebarvování Pražské integrované dopravy. Argument, že se bude jednat pouze o nové vozy, které DPP, a. s., teprve obdrží, považuji jako zcestný, neboť začne-li se s přebarvováním, tak je jasné, že do budoucna se bude muset barevně sladit veškeré dopravní prostředky v rámci Pražské integrované dopravy, a tudíž to rozhodně nebude pro Prahu představovat malé finanční zatížení s ohledem na aktuální počet pražských dopravních prostředků.
(převzato z Profilu)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Článek byl převzat z Profilu Ing. Ondřej Prokop
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV