Vypovídá to o lecčems, nejvíc však o pracovním nasazení a kvalitě práce jednoznačně nejneviditelnějšího člena české vlády, ministra školství Roberta Plagy.
Ministr spí letním spánkem
Není to dobrá zpráva, zejména proto, že sektor školství a vzdělávání byl zasažen epidemií koronaviru a jejími dopady snad nejvíce a nejcitelněji ze všech společenských oblastí. Již dva školní roky probíhaly naprosto nestandardním způsobem a škody takto napáchané budeme sčítat léta, přičemž mnohé z nich se naplno projeví až ve více či méně vzdálené budoucnosti. A netýkají se jen poklesu úrovně vzdělaní, ale například i dlouhého výpadku ve sportovních a jiných zájmových aktivitách dětí a mládeže.
V takové situaci potřebuje resort školství – kromě pevné podpory premiéra – především silného, pracovitého a aktivního ministra. Bohužel, nemá ani jedno z toho. A desítky tisíc našich dětí a mladých lidí, žáků a studentů, to naprosto nezaviněně odnesou v podobě méně kvalitního vzdělání, než jaké mohli (a měli!) dostat, anebo v poklesu šancí dostat se na vysněnou střední či vysokou školu. A ve finále bude mít tato vládní a ministerská nečinnost negativní dopady na celou společnost.
Nepřijatelné rozdělování a šikana dětí
Ministerstvo školství na prahu nového školního roku – kromě toho, že nepřipravilo pro školy potřebnou metodiku organizace výuky – navíc pod tlakem ministerstva zdravotnictví vymýšlí, jak žákům, studentům a jejich rodičům vzdělávací proces opět co nejvíce znechutit a znepříjemnit. Zejména našim nejmenším a nejmladším školákům. Projevuje se to zejména urputným trváním na povinném testování žáků a přípravou až segregačního režimu pro ty děti, které se, prostřednictvím rodičů, opakovanému testování podrobit odmítnou.
Oddělené lavice, oddělené toalety – to je něco naprosto nepochopitelného a nepřijatelného. Něco, co v demokratickém státě založeném na rovnosti občanů nesmí existovat. Stejně tak jako zákaz cvičení netestovaných dětí ve školních tělocvičnách, zákaz jejich zpívání v hodinách hudební výchovy a povinnost, aby při jídle a pití dodržovali od ostatních žáků odstup 1,5 metru. To je naprostá nehoráznost s rysy apartheidu!
I s přihlédnutím k tomu, že při jarní prezenční výuce měl pouze nepatrný – doslova mikroskopický – zlomek prováděných testů pozitivní výsledek. A vzhledem k ověřené skutečnosti, že míra přenosu infekce koronaviru dětmi je minimální, stejně tak jako míra nakažlivosti dětí koronavirem a jako počet prokazatelně zjištěných případu této nemoci u nejmladších dětí.
My v SPD říkáme jasně: Děti patří do škol, bez roušek, bez respirátorům, bez testů, bez povinného očkování a bez jakýchkoli dalších omezujících podmínek! Diletantský a přehnaně restriktivní a represivní přístup vlády a ministerstva (a hlavně ministra!) školství ke vzdělávacímu procesu a k mladým lidem (i k jejich rodičům a rodinám) v posledních dvou letech se jasně ukázal jako chybný. A chyby – nejen v politice – nesmí být opakovány. Zvláště, když díky známému a často citovanému výroku Charlese Maurice de Talleyranda víme, že jsou horší než zločiny…
(převzato z Profilu)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Článek byl převzat z Profilu Jana Pupavová
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
koronavirus
Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.
Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.
autor: PV