Několikrát do roka se pravidelně ujišťujeme, že fyzická zdatnost dětí se zhoršuje, že situace je vážná. Na poplach bijí učitelé, pediatři i sportovci. Trvá to to už více let.
Stále zjišťujeme, že naměřené, navážené hodnoty jsou horší, než ty předchozí. A co bude dál?
Budeme více a častěji děti přezkušovat z tělocviku, vážit je či měřit? Nenaměřili a nenavážili jsme už dost na to, abychom vyžadovali po MŠMT čin. Situace je zralá, abychom konečně jednali. Pomohli dětem k tomu,aby si vypěstovaly dobrý vztah k pohybu a také jim nabídli podmínky pro sportování.
Od roku 2011 prosazuji zavedení další hodiny tělesné výchovy pro děti na 1.stupni základních škol. Právě tam se vytváří pozitivní či negativní postoj ke sportu.
Není už na čase, abychom pro děti také něco udělali? Míč je na straně MŠMT. Argumentů pro posílení hodinové dotace tělesné výchovy už má snad za ta léta průzkumů dostatek. Na mnoho protiargumentů vůči třetí hodině tělocviku stačí zmínit ten základní fakt:Třetí hodina tělocviku bude pro všechny děti mladšího věku, nejenom pro ty, jejichž rodiče je ve sportování podporují nebo si mohou sportovní kroužky dovolit platit. Proč už MŠMT nejedná?Jaká měření ještě musí dostat, aby přestalo váhat s podporou pohybové aktivity dětí?
Anna Putnová, poslankyně TOP 09
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV