Získali jsme svědectví od učitelky přímo ze střední školy, které potvrzuje to, na co už dlouho upozorňujeme. Vzdělávací systém přestává být spravedlivý. Místo rovnosti podmínek sledujeme dvojí metr, a to na úkor našich dětí. Přečtěte si vyjádření k této situaci a zamysleme se společně: Má být solidarita důvodem k nerovnosti? Máme mlčet, když je upřednostňován někdo jiný, než naše vlastní děti?
Máte důvěru k instituci papeže coby hlavy katolické církve?Anketa
Dostal jsem e-mail od jedné paní učitelky ze střední školy v Dobrušce. Sděluje mi v něm, jak je nešťastná z toho, že české děti, které se ucházejí o studium, musí pro přijetí úspěšně složit poměrně těžké testy z českého jazyka a matematiky, zatímco ukrajinské děti absolvují z češtiny pouze jednoduchý pohovor (test vůbec nepíšou) a test z matematiky mohou, v případě svého přání, obdržet v ukrajinštině.
Jinými slovy ukrajinské děti mají podmínky pro přijetí výrazně jednodušší a budou ke studiu přijaty všechny, zatímco na řadu českých dětí se z kapacitních důvodů nedostane. Pokud tohle chce někdo nazývat solidaritou nebo pomocí, pak to prostě nemá v hlavě v pořádku.
Upřednostňování cizinců před našimi občany je amorální a podle mě zcela nepřípustné. U dětí to platí dvojnásob. A jak je vidět, už se to nelíbí ani našim učitelům. Pojďme to v září všichni společně změnit. Česká republika musí být pro své občany matkou, nikoli macechou!"
Co si o tom myslíte vy? Má být Česká republika matkou, nebo macechou svým vlastním občanům? Chceme školství, které staví na rovnosti, nebo na výjimkách? Změníme to společně už v září?
JUDr. Jindřich Rajchl
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV