„Nemoudrý radní investuje do nákupu učebnic, moudrý do jejich vytváření. Tuto málo akcentovanou pravdu mělo Zastupitelstvo hlavního města Prahy patrně na mysli, když schválilo rozsáhlý program zvaný KAP – Krajský akční plán vzdělávání hlavního města Prahy,“ usmívá se radní Irena Ropková.
Akční plán má za hlavní cíl zavádění inovativních metod ve školství v rámci „velké Prahy“ a podněcování žákovské a studentské aktivity, iniciativy a kreativity. Není to totiž žádný soubor elektronických dotazníků, který by jen obtěžoval ředitele. Naopak přináší praktické příležitosti a jeho výstupy jsou hmotné a velmi přesvědčivé.
„Mezi klíčové části akčního plánu patří tzv. polytechnická hnízda,“ vysvětluje radní Irena Ropková. „Hi-tech vybavené spádové dílny umožňují kterékoli pražské základní škole pravidelnou odbornou výuku dosažitelnou z jakékoli školy do 30 minut cesty. Díky jednotné podobě těchto dílen bude moci jít učitel se třídou do jakékoliv dílny a všude dostane stejný rozsah výuky. Žáci se zde seznámí s materiály, nářadím, stavebnicemi a také s vyučovanými obory dané střední školy. Zajímavostí projektu je také to, že vzdělávat se nebudou pouze děti, ale i doprovázející učitel. Získá zde zároveň s dětmi polytechnické dovednosti, které může následně využít třeba při výuce se stavebnicemi. K dispozici bude i školní vzdělávací plán, takže vysílající škola bude moci svým žákům tuto službu bez jakýchkoli starostí zajistit.“
Polytechnická hnízda pružně reagují na nové požadavky na trhu práce. A také na smutný fakt, že mnoho odborných dílen bylo na základních školách zrušeno a k dispozici už není ani dostatečný počet aprobovaných učitelů ani moderních učebnic a pracovních listů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV