Spolková vláda kancléře Olafa Scholze, která též vehementně prosazuje energetickou a klimatickou politiku EU, je toho důkazem. Klesající výsledky německé ekonomiky zapříčinily, že se Německo ocitlo v hluboké politické krizi a situace směřuje k předčasným volbám.
Hnutí SPD od svého počátku kritizuje a zásadně odmítá celý Green Deal, který stále prosazuje EU. Nyní se v důsledku přijatých opatření pro automobilový průmysl zvyšují náklady na výrobu nových aut, čímž toto odvětví ztrácí konkurenceschopnost. Roční prodej aut v Evropě zůstává asi tři miliony pod úrovní z doby před coronavirovou nákazou. Továrny tak nejedou na plnou kapacitu a tisíce pracovních míst jsou v ohrožení. Nečekané zpomalení poptávky po elektromobilech a větší konkurence na důležitých vývozních trzích v USA a Číně znamenají, že výrobcům automobilů v Evropě nastaly problémy a musí hledat úspory, aby zůstali konkurenceschopní.
Německý automobilový průmysl, který vždy dominoval globálním trhům, nyní prochází kritickým obdobím. Automobilky čelí propadu zisků, nižší poptávce a konkurenci z Asie. Zároveň jsou pod tlakem z hlediska investic do nových technologií, jako je elektromobilita. Německá ekonomika, která je závislá na tomto odvětví, bojuje se stagnací a slabou výrobou, což zvyšuje nejistotu nejen pro automobilky, ale i pro jejich dodavatele a pracovní trh v Evropě, včetně České republiky. V první polovině roku 2024 došlo k meziročnímu poklesu zisků u německých automobilek Volkswagen, BMW a Mercedes-Benz o 18 %, což ukázala analýza od auditorské firmy EY.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLČlánek byl převzat z Profilu Radek Rozvoral
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV