Radek Rozvoral

Člen předsednictva hnutí SPD. Předseda RK SPD STČK.
  • SPD
  • Středočeský kraj
  • poslanec
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 3,23. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

15.11.2024 9:58:55

Chceme, aby Česká republika byla ekonomicky silnou zemí!

Chceme, aby Česká republika byla ekonomicky silnou zemí!

Přijatá opatření vycházející z Green Dealu, které stále propagují vrcholní představitelé Evropské unie v čele s předsedkyní Evropské komise německou političkou Ursulou von der Leyenovou, ničí ekonomiky unijních zemí.

Spolková vláda kancléře Olafa Scholze, která též vehementně prosazuje energetickou a klimatickou politiku EU, je toho důkazem. Klesající výsledky německé ekonomiky zapříčinily, že se Německo ocitlo v hluboké politické krizi a situace směřuje k předčasným volbám.

Hnutí SPD od svého počátku kritizuje a zásadně odmítá celý Green Deal, který stále prosazuje EU. Nyní se v důsledku přijatých opatření pro automobilový průmysl zvyšují náklady na výrobu nových aut, čímž toto odvětví ztrácí konkurenceschopnost. Roční prodej aut v Evropě zůstává asi tři miliony pod úrovní z doby před coronavirovou nákazou. Továrny tak nejedou na plnou kapacitu a tisíce pracovních míst jsou v ohrožení. Nečekané zpomalení poptávky po elektromobilech a větší konkurence na důležitých vývozních trzích v USA a Číně znamenají, že výrobcům automobilů v Evropě nastaly problémy a musí hledat úspory, aby zůstali konkurenceschopní.

Německý automobilový průmysl, který vždy dominoval globálním trhům, nyní prochází kritickým obdobím. Automobilky čelí propadu zisků, nižší poptávce a konkurenci z Asie. Zároveň jsou pod tlakem z hlediska investic do nových technologií, jako je elektromobilita. Německá ekonomika, která je závislá na tomto odvětví, bojuje se stagnací a slabou výrobou, což zvyšuje nejistotu nejen pro automobilky, ale i pro jejich dodavatele a pracovní trh v Evropě, včetně České republiky. V první polovině roku 2024 došlo k meziročnímu poklesu zisků u německých automobilek Volkswagen, BMW a Mercedes-Benz o 18 %, což ukázala analýza od auditorské firmy EY.

Nezávislý automobilový analytik Matthias Schmidt se vyjádřil, že některé výrobní závody budou muset určitě skončit, kdy zhodnotil situaci, že některé automobilky vyráběly méně než polovinu vozů, na které mají výrobní kapacitu. Vycházel z analýzy údajů firmy Just Auto, zveřejněné agenturou Bloomberg. Zvažované uzavření továren automobilky Volkswagen v Německu by přispělo k obavám, že region čelí vleklému útlumu, neboť zaostal za konkurencí.

Hospodářská stagnace v Německu má dopad i na Českou republiku, a to zejména na náš automobilový průmysl a jeho dodavatelské řetězce ve formě poklesu poptávky a ztráty pracovních míst. Německé investice v České republice jsou těmi nejvýznamnějšími, hlavně pro Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Jakmile totiž německá ekonomika zamíří dolů, stáhne nás s sebou. Po konci přímých dotací na pořízení aut s lokálně bezemisním pohonem v polovině prosince 2023 registrace tohoto segmentu téměř neustále klesají. K návratu k lepším číslům nepomáhají ani daňové úlevy. Od příštího roku navíc v Evropské unii začnou platit výrazně přísnější limity flotilových emisí, kterých výrobci bez výrazně vyššího zapojení elektromobilů nedosáhnou a budou tudíž muset platit vysoké pokuty.

Hnutí SPD proto vyzývá asociální vládu Petra Fialy, aby na tyto skutečnosti rychle reagovala takovými kroky, které by pomohly českému automobilovému průmyslu adaptovat se na měnící se podmínky na trhu. Jednoznačně je nutné odmítnout šílený Green Deal EU a najít nové trhy přispívající k ekonomickému růstu, například ve státech sdružených v BRICS. Chceme, aby Česká republika byla ekonomicky silnou zemí.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama