České televizi dle Dvořáka chybí finance na provoz, což je ale v přímém rozporu s milionovými odměnami, které za jeho působení směřovaly do kapes vrcholových manažerů, včetně generálního ředitele.
Hnutí SPD dlouhodobě kritizuje činnost České televize, neboť za působení generálního ředitele Dvořáka porušuje definované úkoly, které jí jsou stanoveny v zákoně o České televizi. Jedná se především o neobjektivnost a nevyváženost zpravodajských pořadů, ve kterých převládá preference informací, které podporují probruselské strany a zájmy, viz například zprávy týkající se nelegálních imigrantů, kteří se stále dostávají do zemí EU. Redaktoři České televize nás také chtějí namísto pokorného informování poučovat o tom, jak máme žít a co si máme myslet. Velké výhrady máme také k financování České televize, která je poplatníkům televizních poplatků zavázána nakládat s poukázanými prostředky a ostatním majetkem s péčí řádného hospodáře. Tuto povinnost jí stanoví Kodex České televize, který je závazný pro Českou televizi a její pracovníky. Ke zjednání nápravy tohoto nežádoucího stavu přichází hnutí SPD s konstruktivním řešením. Podali jsme návrh zákona na zrušení koncesionářských poplatků. Navrhujeme, aby Česká televize byla státní příspěvkovou organizací s pevným rozpočtem pod kontrolou nezávislého Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ).
Generální ředitel České televize Petr Dvořák v rozhovoru pro Hospodářské noviny koncem března tohoto roku upozornil na nutnost vyřešit financování a úkoly veřejnoprávní televize v následujících letech. Konkrétně mimo jiné uvedl: „Kdybych si mohl říct, co bychom potřebovali, tak bych zvýšil koncesionářský poplatek o patnáct korun, na 150 korun. To dělá pět korun za den a za to poskytujeme službu, která je skvělá. Pokud bychom měli řešit úspory, bude publicistika jeden z posledních pořadů, který bychom měli rušit, protože rozhodně nestojí takové peníze jako třeba dramatika, sport nebo některé typy zábavy. Nás zajímá, jestli publicisté dělají, co mají, a dodávají kvalitu v takové míře, jakou očekáváme, a správně komunikují se svou cílovou skupinou.“ A že právě publicistické pořady, jako například Reportéři ČT a 168 hodin, mají dle ředitele Dvořáka prioritu, není pochyb.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLČlánek byl převzat z Profilu Radek Rozvoral
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV