Místo reálných kroků na jeho posílení se Evropská komise soustředí spíše na udržení dobře placených pozic svých úředníků a podniká pouze kosmetické úpravy. Příkladem může být odložení pokut za nedodržení emisních norem v automobilovém průmyslu, což naznačuje, že skutečná a potřebná změna spočívající v úplném zrušení této normy za strany Bruselu nepřijde.
V hnutí SPD máme v této problematice zcela jasný názor, kdy dlouhodobě odmítáme neuvážené zelené šílenosti vyplývající z Green Dealu EU (Zelená dohoda pro Evropu), který podle našeho názoru poškozuje evropskou konkurenceschopnost a ohrožuje pracovní místa v klíčových průmyslových odvětvích. Celá řada různých zbytečných nařízení pouze zavádí nesmyslné regulace, bez ohledu na technickou a ekonomickou realitu, čímž zásadním způsobem podkopávají naši schopnost soutěžit na globálním trhu a ohrožují stabilitu naší ekonomiky, včetně celého automobilového průmyslu. Celý Green Deal EU vnímáme jako kontraproduktivní a škodlivý pro naši ekonomiku, průmysl i pracovní místa.
Tvrzení, že Evropská komise jednoznačně selhává v ochraně evropských automobilových výrobců, potvrzuje její nový návrh, který by umožnil automobilkám vykazovat plnění emisních cílů za tříleté období, kdy se jedná jen o kosmetickou úpravou, která nic neřeší. Tento návrh, místo toho, aby obsahoval konkrétní kroky vedoucí k podpoře průmyslu adaptovat se na realitu a umožnil reálný přechod k udržitelným technologiím, jen odkládá problém. Evropská komise tak pouze prodlužuje období, ve kterém budou automobilky vykazovat plnění emisních cílů, a to na tříleté období, čímž opět jen odkládá skutečné kroky k dosažení konkurenceschopnosti tohoto průmyslového odvětví.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLČlánek byl převzat z Profilu Radek Rozvoral
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV