Barrandovský most: symbol odpovědné politiky
Když jsem se v roce 2018 stal náměstkem pro dopravu, uvědomil jsem si, jaká obrovská odpovědnost přede mnou leží. Tehdy to bylo rok od zřícení Trojské lávky a stav ostatních mostů v Praze vůbec nebyl dobrý. Proto jsem si to vzal jako jednu ze svých priorit. A když jsem s inženýry řešil, do kterých staveb se musíme pustit prioritně, padlo jedno jméno – Barrandovský most.
Nejvytíženější silniční most v České republice, s více než 140 tisíci aut denně, byl v kritickém stavu. O rekonstrukci se mluvilo 20 let, ale nikdo na ni neměl odvahu. Omezit takovou dopravní tepnu je přeci politická sebevražda. Ale já v politice nejsem kvůli sobě. Jsem tu kvůli výsledkům. A tak jsem vydal pokyn začít rekonstrukci připravovat.
Nejdříve jsme provedli rozsáhlou diagnostiku. Poprvé jsem viděl, jak špatný stav mostu opravdu je – do konstrukce zatékalo, a některá předpjatá lana, která držela most pohromadě, byla prorezlá. Kdyby to šlo takhle dál, musely by se na mostě začít ubírat pruhy a nakonec ho zavřít celý. To by byla pro pražskou dopravu katastrofa. Jedno ale bylo jisté: most jde zachránit, pokud budeme postupovat pečlivě a s respektem k jeho konstrukci.
Nultá fáze a modely

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV