Rada hl. m. Prahy na svém pondělním zasedání schválila Koncepci využití alternativních paliv v podmínkách autobusové dopravy Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP). Z ekologického i ekonomického hlediska se chce DPP do následujících let zaměřit na pokrok v oblasti elektrických pohonů. To přispěje nejen ke snížení hlukové zátěže, ale i možnostem lokálně zcela bezemisní dopravy.
V rámci snižování emisí se snaží Dopravní podnik hl. m. Prahy o více ekologickou dopravu v hlavním městě. V tuto chvíli je přibližně 65 % dopravních výkonů, které přepraví až 75 % všech cestujících, poskytnuto pomocí metra či tramvají na elektřinu, autobusová doprava nicméně představuje více než třetinu všech výkonů (cca 1 100 autobusů) a za rok je spotřebováno těmito vozidly přes 30 milionů litrů nafty. Do budoucna se tak chce DPP zaměřit na širší využití elektrických pohonů, které jsou energeticky i emisně nejefektivnějším řešením. Do roku 2024 sníží stávající emise o 20 %.
Nová koncepce odpovídá na nutnost aktualizovat strategii obnovy vozového parku autobusů Dopravního podniku hl. m. Prahy na období po roce 2020 a zároveň souhrnně a komplexně sjednocuje dosavadní zkušenosti a předpokládaný rozvoj využití alternativních paliv autobusové dopravy DPP.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV