OPRAVA STOLETÍ ZA DVEŘMI
Blíží se další etapa rekonstrukce Barrandovského mostu. Ta už ovlivní pražskou dopravu. Ptám se, proč to nechalo předešlé vedení zajít tak daleko? U každého mostu se musí vyměnit izolace po 20 maximálně 30 letech. Na tuhle se skoro 40 let nesáhlo a roky dovnitř mostu zatéká voda. Kvůli tomu bude rekonstrukce mnohem náročnější. Je to stejné, jako když se staráte o svůj dům nebo chatu. Je potřeba čas od času opravit střechu nebo okap, aby do něj neteklo. U mostů to není jinak.
Tím, že do mostu teče, nejvíce trpí takzvaná předpjatá lana, která most drží pohromadě. Jsou místy úplně přerušená a vůbec neplní svou funkci, jinde třeba jen na 10 %. Nejsložitější operace bude právě posilnění a doplnění lan, aby Barrandovský most mohl další desítky let vydržet extrémní zátěž, kterou dennodenně podstupuje. Na nejvýznamnějším mostu v České republice, přes který denně přejede víc než 140 000 aut, je znát zanedbaný stav.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV