Hlavní město je v polovině jedné z nejnáročnějších stavebních sezón za poslední roky. Praha dohání roky zanedbanou údržbu silnic.
Výsledkem pak bude příjemnější a bezpečnější prostředí pro řidiče i další obyvatele. U řady rozsáhlých projektů je nutná koordinace více investorů, kdy se kromě povrchu vozovky buduje například i nová kanalizace, vodovod, instalováno je nové osvětlení, případně vznikají nové bezbariérové přechody a zastávky MHD nebo se v místě vysazují stromy.
V letošním roce se na komunikační síti v působnosti hlavního města v období od začátku roku do konce letních prázdnin realizovalo a někde stále realizuje téměř 45 akcí na hlavních tazích s výrazným vlivem na dopravu. Během loňské stavební sezóny investoři realizovali takových akcí zhruba 40.
„Počet osobních aut v Praze vzrostl za posledních deset let o třetinu. To se musí nutně projevit na situaci na silnicích, jejich zátěž je enormní. K opravám se proto tradičně využívají hlavně letní měsíce, kdy jsou Pražané na dovolených. Kvůli svému rozsahu ale budou opravy pokračovat i v září, řidiče proto žádáme o trpělivost, ale i zvýšenou obezřetnost hlavně v blízkosti škol, kde se bude pohybovat větší množství dětí,” řekl Zdeněk Hřib, primátor hlavního města Prahy
„Prahu jsme přebrali ve stavu, kdy dluh na její infrastruktuře činil neuvěřitelných 30 miliard korun. Musíme opravovat, jinak to nejde. Všechny rekonstrukce jsou pečlivě koordinované dopravními inženýry z magistrátního odboru pozemních komunikací a drah, se kterými plánujeme akce roky dopředu, a je důvod, proč jsme se do toho museli letos opřít. Blíží se rekonstrukce Barrandovského mostu, jedné z nejvýznamnějších dopravních tepen v České republice, a nemůžeme si dovolit, aby se někde stala havárie. Objízdné trasy musí být připravené. Zlepšili jsme také informovanost Pražanů a vyvinuli aplikaci opravujeme.to, kde lidé najdou veškeré významné rekonstrukce s dopadem na dopravu, aby nikdo nebyl překvapený. I opozice má veškeré informace díky Výboru pro dopravu pražského zastupitelstva, který je každý měsíc, a všechny plánované akce také posíláme každý měsíc na městské části,“ uvedl Adam Scheinherr, náměstek pro oblast dopravy.
Nutné rekonstrukce jsou vždy plánovány tak, aby následná dopravní omezení měla co nejmenší dopad na plynulost provozu a komfort řidičů. Zároveň v případě, že zde má záměr více investorů, například kromě pokládky nového povrchu vozovky je v plánu i obnova inženýrských sítí nebo třeba tramvajové trati, je celá akce předem do detailu připravena, a to v koordinaci všech zúčastněných stran.
V některých případech ale úspěšné koordinaci stavebních akcí brání neplánované havarijní opravy vodovodu, plynovodu a kanalizace, případně vozovky, které mohou zasahovat do probíhajících a plánovaných uzavírek či objízdných tras.
Důvodem, proč se v letošní stavební sezóně v Praze uskutečňují tyto významné stavební akce, je to, že mnohá místa jsou v havarijním stavu a opravy už není možné dále odkládat. V příštím roce má navíc začít rekonstrukce jedné z nejvýznamnějších dopravních tepen v Praze – Barrandovského mostu. Ta bude mít vliv na intenzitu dopravy na značném území Prahy v rámci objízdných tras, a nebude tudíž možné v takové míře provádět jiné akce významně zasahující do dopravy.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.