Scheinherr (Praha sobě): Praha láká lidi do centra

19.05.2020 16:47 | Zprávy

Praha po vzoru Barcelony, Paříže, Bruselu, New Yorku, Berlína a dalších desítek měst reaguje na „koronakrizi“ zpřístupňováním ulic a otevíráním veřejného prostoru ve prospěch chodců.

Scheinherr (Praha sobě): Praha láká lidi do centra
Foto: praha.eu
Popisek: Adam Scheinherr

První z nich bude část Smetanova nábřeží, kde se automobilová doprava směrem ke Křížovnickému náměstí u Karlova mostu svede do ulic Divadelní a Karoliny Světlé. Podle vedení města je při postupném uvolňování opatření proti koronaviru třeba hledat cesty, jak znovu oživit centrum města i ekonomiku. Pilotní dopravní režim začne platit od soboty 23. května 2020 minimálně do konce letních prázdnin.

„Koronakrize je stejně jako jakákoli jiná krize příležitostí zamyslet se, co dělat jinak, než se věci zase vrátí do zajetých kolejí. Stejně jako mnoho moderních metropolí na západ od Prahy využijeme úbytek provozu, abychom centrum města udělali přívětivější pro Pražany, naše spoluobčany z jiných měst, kteří do Prahy v létě přijedou na výlet, a především pro chodce obecně. Chci, aby novým standardem bylo víc prostoru pro lidi,“ řekl náměstek primátora hl. m. Prahy pro dopravu Adam Scheinherr.

Na místě také od soboty 23. května vzniknou předzahrádky. Město tak reaguje na žádost podniků, které sídlí na Smetanově nábřeží mezi ulicí Národní a Parkem Národního probuzení. „Kde jinde začít probouzet centrum města než v Parku Národního probuzení. Momentálně vymýšlíme, jakým způsobem využít tento nádherný prostor s výhledem na Pražský hrad. Chceme sem Pražany přilákat za kulturou, dobrým jídlem a pitím či jen tak na posezení s přáteli a rodinou,“ uvedla radní hl. m. Prahy pro kulturu Hana Třeštíková.

Se svedením automobilové dopravy mimo Smetanovo nábřeží i Malé Strany počítá Zastupitelstvem hl. m. Prahy schválený Plán udržitelné mobility, usnesení Rady hl. m. Prahy z roku 2013 a Zastupitelstva MČ Praha 1 z roku 2015 včetně platných Zásad územního rozvoje i Územního plánu hl. m. Prahy.

„Nepíchli jsme náhodně prstem do mapy a řekli si, že tady upravíme provoz. Na Smetanově nábřeží tvoří individuální automobilová doprava menšinových 15 procent. V tramvajích je 33 procent lidí a chodců je zde 52 procent, a ti v našem rozhodování hráli největší roli. Od roku 2009 se zde jejich počet skoro zpětinásobil. Pominout nelze ani nárůst chodců na Královské cestě. Místo se dá snadno objet a nepředpokládáme zásadní dopravní komplikace. Dopravní situaci budeme samozřejmě nepřetržitě monitorovat mobilními sčítači,“ doplnil Adam Scheinherr.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Josef Bernard byl položen dotaz

Vaše ,,pomoc" živnostníkům

Jak nám má pomoci odložení plateb na pojištění, když zálohy stejně tak či tak budu muset uhradit? Paradoxně když se mi nebude v podnikání dařit, tak kde pak vzít peníze na zaplacení záloh, které jste dost zvýšili? Nemyslíte, že by bylo prospěšnější, kdybyste je nezvyšovali? Tvrdíte, že je to kvůli d...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hašek (PRO): Tak co, pane premiére, jak vám to jde? Jako po másle?

20:05 Hašek (PRO): Tak co, pane premiére, jak vám to jde? Jako po másle?

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k činnosti vlády Petra Fialy.