Možná, že jsem ze staré školy a větší idealista, než si myslím, ale přirovnání politiky k supermarketu je podle mne hodně přitažené za vlasy. Možná, že by politologové či sociologové oponovali, ale politická rozhodnutí jsou natolik závažné a ovlivňující životy občanů, že se mi prostě do nákupního košíku nevejdou. Nicméně lze souhlasit s tezí, že pokud nebudeme umět „prodat“ zboží, míněno politický program, pak opravdu úspěšní nebudeme.
Každá politická strana či politické hnutí má svůj politický program, který je, ať chceme či nechceme zaměřen na určité voliče. Zastírat, že tomu tak není, není ani správné, ani pravdivé. Ano, v současné době jsou v módě všeobjímající politická hnutí, nicméně jejich reálná politika nakonec stejně ukazuje příklon k jednotlivým skupinám obyvatel. O tom se můžeme denně přesvědčovat na naší české politické scéně. Kromě programu, který, jak se nedávno vyjádřil volební lídr ČSSD, nikdo nečte a já dodávám, že je to velká chyba občanů, musí mít každá politická strana dostatek věrohodných a důvěryhodných reprezentantů. Ti mají „prodávat“ politický program navenek. Pokud schází program či lidé, pak to jde s politickou stranou a obecně s politikou z kopce.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV