První návrh se věnuje poskytování digitálního obsahu (například stahování hudby), druhý je zaměřen na prodej zboží po internetu. Komise očekává, že jejich přijetím dojde k posílení důvěry v nakupování online a rozšíření internetového prodeje. V současné době na internetu nakupuje z jiné země EU pouze 15 % zákazníků, ve vlastní zemi je to přitom téměř trojnásobek (44%).
Poskytování digitálního obsahu a internetový prodej po celé EU se má zjednodušit díky jednotnému souboru smluvních pravidel. V praxi Komise navrhuje například obrátit důkazní břemeno v případě reklamace - podle zamýšlených pravidel by měl spotřebitel po celou dobu dvouleté záruky právo požadovat nápravu, aniž by vadu v okamžiku dodání musel doložit. V současné době po šesti měsících může být zákazník požádán, aby prokázal existenci této vady již v okamžiku dodání.
Závazná pravidla s platností v celé EU má získat také nakupování digitálního obsahu. Spotřebitelé budou mít nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení celé částky v případě stáhnutí poškozeného digitálního obsahu, např. počítačové hry. V řadě členských států dosud žádná taková pravidla pro digitální obsah neexistují.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV