Výrobcům automobilů to ukládá legislativa EU, kterou Evropský parlament schválil společně s členskými státy v dubnu 2015 a na níž pracovala jako hlavní zpravodajka Evropského parlamentu česká poslankyně Olga Sehnalová (ČSSD).
„Snížení počtu úmrtí na silnicích a následků zranění v dopravních nehodách je dlouho jednou z priorit Evropského parlamentu. Počet obětí dopravních nehod je však bohužel stále neúměrně vysoký, jen v roce 2016 na evropských silnicích zahynulo celkem 25 500 lidí a dalších 135 000 bylo vážně zraněno,“ vysvětlila Olga Sehnalová.
„Systém eCall výrazně sníží dojezdový čas složek záchranného systému, a to až o polovinu ve venkovských oblastech a o čtyřicet procent ve městech. Odhadujeme, že se díky tomu podaří zachránit až 1 500 lidských životů ročně. Členské státy i výrobci automobilů měli dostatek času na přípravu, takže systém může již v tomto týdnu začít fungovat a zachraňovat životy v celé Evropě,“ uvedla poslankyně. Česká republika, která se aktivně podílela na vývoji a testování systému eCall a patřila mezi největší podporovatele jeho zavedení, byla připravena na spuštění této veřejné služby již před pěti lety. Důležitou roli v systému eCall bude hrát také navigační systém Galileo, který je spravován Agenturou pro evropský globální navigační družicový systém, sídlící v Praze.
"Jako zpravodajka návrhu jsem od začátku vnímala i kritické připomínky vůči systému, zejména s ohledem na ochranu osobních údajů. Evropský parlament spolu se členskými státy zajistil, aby nedocházelo ke zneužívání systému. Systém eCall nesmí být žádným způsobem použit ke sledování a zkoumání pohybu osob ani vozidel nebo k určování jejich polohy," doplnila Olga Sehnalová.
Jak systém eCall funguje? Podívejte se na video ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV