Díky odhlasovaným změnám by měly viněty pro kamiony i pro lehká užitková vozidla skončit v roce 2023. Místo dosavadního placení podle doby používání dálnice by měli řidiči přejít na tzv. výkonové zpoplatnění, které lépe zohledňuje ujetou vzdálenost na zpoplatněných silnicích. Návrh obsahuje také změnu tříd pro nákladní vozidla z norem třídy EURO na emisní třídy podle CO2.
Další zprávou, kterou poslanci ve výboru přijali, je přepracované znění směrnice o interoperabilitě mýtných systémů. To zjednodušuje zavádění tzv. evropské služby elektronického mýtného (EETS), což by mělo zvýšit zájem poskytovatelů této služby o její rychlejší rozšiřování a usnadnění plateb mýtných poplatků v rámci celé EU.
„V praxi to znamená, že by na předním skle kamionu nebo autobusu měla stačit pouze jedna palubní jednotka, která umožní placení mýtného v celé Evropské unii. Nyní řidiči potřebují téměř pro každou zemi jinou, což je opravdu obtěžující a v dnešní době technologického pokroku v EU těžko obhajitelné,“ vysvětlila europoslankyně Olga Sehnalová, která byla za frakci S&D stínovou zpravodajkou k tomuto legislativnímu návrhu. Návrh směrnice také počítá s možnosti přeshraniční výměny informací v případě nezaplacení silničních poplatků řidiči, jejichž vozidlo je registrováno v zahraničí.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV